رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: امسال تعداد ۸ هزار و ۴۱۱ مرکز فروش مواد غذایی در شهرستان همدان مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۷۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده ‌و تعداد ۳۳ واحد صنفی ‌پلمب شدند.
کد خبر: ۲۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 21 April 2015
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: امسال تعداد ۸ هزار و ۴۱۱ مرکز فروش مواد غذایی در شهرستان همدان مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۷۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده ‌و تعداد ۳۳ واحد صنفی ‌پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب 33واحد صنفی متخلف فروش مواد غذایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ حسین خالقی در نخستین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار داشت: تعداد یک‌هزار و ۲۳۷ نفر از شاغلان در مراکز فروش مواد غذایی تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و همگی دارای کارت تندرستی هستند.

وی درباره کنترل و نظارت بر آب شرب در شبکه آب و فاضلاب همدان ‌گفت: تعداد ۹۲ مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد فقط یک مورد با مشکل مواجه بود و در حوزه روستایی از نمونه‌برداری ۷۴ روستا ۴ روستا با آب آلوده مواجه بودند.

خالقی بیان کرد: در ایام نوروز تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۸ مورد مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده نیز کشف و منهدم شد.

 وی درباره نظارت بر میهمان پذیرها و هتل‌ها نیز تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه پلمبی در این ایام صورت نگرفته فقط چند مورد شکایت ‌به مرکز بهداشت وجود داشته است.

خالقی تصریح کرد: حدود ۱۲ خودرو در بلوار ارم مشغول عرضه قلیان هستند که باید برای جلوگیری از فعالیت و افزایش آنها برنامه‌ریزی جدی انجام گیرد چرا که عرضه‌کنندگان آن با تذکر لسانی مقابله می‌کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان نیز در این کارگروه گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی و مراکز عرضه مواد خام دامی انجام شده که در این بازرسی‌ها ۷ هزار و ۸۶۸ مورد مواد غذایی غیربهداشتی کشف شد و در این راستا ۶۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده ‌و ۷۳ مرکز عرضه این مواد تعطیل و پلمب شدند.

آرش سامی اظهار داشت: یک هزار و ۳۸۱ واحد عرضه مواد خام دامی در شهرستان وجود دارد که ۱۵ مورد به تعزیرات حکومتی همدان ارجاع داده ‌و ۱۲ واحد نیز با کمک اکیپ نظارت بر اماکن عمومی تعطیل شدند. همچنین در ایام نوروز چهار تن مواد خام دامی توسط مجموعه دامپزشکی ضبط و معدوم شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار