رئیس شورای شهر همدان خلاء قانونی را یکی از عوامل توسعه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در باغات دانست و گفت: قانون ساخت‌و‌ساز در باغات همدان اصلاح شود.
کد خبر: ۲۴۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 06 June 2016
رئیس شورای شهر همدان خلاء قانونی را یکی از عوامل توسعه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در باغات دانست و گفت: قانون ساخت‌و‌ساز در باغات همدان اصلاح شود.

علی‌اکبر نظری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در باغات همدان در حال گسترش است، اظهار داشت: همدان دارای طبیعت و باغات بسیاری است که متاسفانه طمع برخی سودجویان و غفلت برخی مردم سبب شده تا به تدریج شاهد تخریب و از بین رفتن آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد برخورد با برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات همدان هستیم، گفت: در حال حاضر مناطقی همچون دره مراد بیگ، دیوین، دیویجین و حیدره شرایط بحرانی در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات دارند که اگر از این مسائل پیشگیری نشود به‌طور قطع شاهد از بین رفتن باغات در این مناطق خواهیم شد.

نظری تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این توجه داشت که اگر مالکان باغات محلی در باغ برای اقامت نداشته باشند باغات به سبب عدم نگهداری به مرور زمان از بین می‌رود.

وی بیان کرد: مدیریت شهری و سازمان‌های متولی با ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در باغات مخالف هستند چراکه بیش از ضوابط قانونی ساخت و ساز می‌کنند و قطع درختان را درپی دارد اما اگر ساخت و ساز در باغات به صورت قانونی باشد ضمن حفظ فضای سبز و درختان می‌توان نیاز مردم را نیز به درستی پاسخ داد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه متاسفانه قانون ساخت و ساز در باغات همدان به‌درستی وضع و تبیین نشده است، تصریح کرد: قوانین در این زمینه به درستی تبیین نشده و همین امر سبب توسعه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان شده است.

وی عنوان کرد: فردی که نتواند در باغ خود ساخت و سازی داشته باشد دیگر تعهدی به قانون نخواهد داشت و از سوی دیگر ممکن است باغ از بین برود، از همین رو انتظار می‌رود چارچوب دقیق و درستی ایجاد شده و دستگاه‌های متولی راهکارهایی برای اصلاح ساخت و ساز در باغات همدان ارائه دهند.

نظری با تاکید براینکه موافق تخریب باغات همدان نیستم، اظهار داشت: می‌توان همچون استان تهران چارچوبی تهیه کرد تا اگر کسی به‌دنبال ساخت و ساز در باغات است به صورت قانونی عمل کند در غیر این صورت باید مدام در حال تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار