پرداخت حقوق میلیونی به مدیران از ضعف نظارت است/ دولتی‎ها کمتر دوگانه سخن بگویند
کد خبر: ۲۲۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 14 May 2016
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله پرداخت حقوق ده‌ها میلیونی به برخی مدیران نشان از ضعف نظارت در کشور است.

ابراهیم کارخانه‎ای امروز در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از پرداخت حقوق نجومی به برخی از مدیران در دولت اظهار کرد: برخی از اقدامات دولت انسان را متعجب می‎کند.

وی در تشریح این مطلب گفت: وقتی دولتی‎ها به طور صریح اعلام می‎کنند که پرداخت یارانه‎ها مصیبت است و از سوی دیگر زمانی که مجلس در پی حذف سه دهک پردرآمد جامعه است، با این امر مخالفت می‎کنند، حیرت دوچندان می‌شود!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: دولت باید در ارتباط با مسائل ضمن موضع‎گیری شفاف و صریح، به ملت پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند کمتر مطالب دوگانه از سوی مسؤولان دولتی عنوان شود، اظهار کرد: مسئله پرداخت حقوق ده‌ها میلیونی به برخی مدیران نشان از ضعف نظارت در کشور است.

*سیستم نظارتی در قوه مجریه بسیار ضعیف است

کارخانه‎ای با بیان اینکه بنده طی تذکری صریح به دولت در خصوص اعطای حقوق نجومی به برخی مدیران اعتراض کردم، گفت: همان‌گونه که مطرح شد بزرگترین مشکل کشور مسئله نظارت است.

وی سیستم نظارتی در قوه مجریه را بسیار ضعیف عنوان کرد و ادامه داد: به خاطر همین موضوع بروز مشکلاتی را شاهد هستیم که یک مورد آن افشا شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به عدم شفافیت در بخش عظیمی از امور مربوط به برخی بانک‌ها و دستگاه‌ها اظهار کرد: اینکه در برخی مواقع مسئله سوءاستفاده‌های چندین هزار میلیارد تومانی مطرح می‎شود به خاطر ضعف در نظارت است.

وی ضعف در نظارت را منجر به فساد مالی دانست و ادامه داد: این روند منجر به نبود شفافیت در امور و به تبع آن نقص در برنامه‎ریزی سالم می‌شود.

*برخی از فسادها پنهان هستند و رو نشده‎اند

کارخانه‎ای با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبری به سران قوا در ارتباط با مبارزه با فساد اظهار کرد: ایشان بارها فرمودند که با دستمال کثیف نمی‎شود شیشه را پاک کرد و بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط تأکید کردند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی زیاد بعد از وقوع اتفاقی نسبت به بررسی و مقابله با آن اقدام می‎کنند، گفت: این ورود مربوط به فسادهایی است که افشا می‎شود و گرنه برخی از فسادها پنهان هستند و یا عاملان آن قانون را دور می‎زنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی نیز یک ساختار قوی، منسجم و هدفمند برای نظارت تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل باید یک اقدام هدفمند، برنامه‎ریزی شده و جدید صورت گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده، نظارت با شیوه کنونی موفق نبوده و باید و تجدید نظری در آن صورت گیرد.

کارخانه‎ای افزود: ساختار نظام اجرایی کشور باید متحول شود زیرا بعضی از ساختارهای موجود، راه را برای فساد باز می‎کند بنابراین باید امکان سوءاستفاده را از بین برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار