طی سال گذشته مجمع خیرین ازدواج مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و بیش از ۲۴۰ زوج جوان نهاوندی را به خانه بخت روانه کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 01 May 2016
فرماندار نهاوند بابیان اینکه نهاوند باید پایتخت خیریه کشور نام بگیرد، گفت: خیرین نهاوند پارسال ۲۴۰ زوج را به خانه بخت فرستادند.

به گزارش مهر، کریم حمیدوند شامگاه شنبه در جمع خیرین ازدواج نهاوند، گفت: شهرستان نهاوند باهمت خیرین در سال گذشته رتبه نخست مجمع خیرین استان همدان را در سه محور ازدواج، اشتغال و اوقات فراغت کسب کرد.

وی گفت: طی سال گذشته مجمع خیرین ازدواج مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و بیش از ۲۴۰ زوج جوان نهاوندی را به خانه بخت روانه کرده‌اند.

حمیدوند با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم بالا رفتن سن ازدواج به بحران‌های اجتماعی، اخلاقی و غیره تبدیل شود، ادامه داد: ازآنجاکه مردم شهرستان نهاوند استعداد خوبی در راستای انجام امورات عام‌المنفعه دارند باید در این امر بیشتر ورود پیدا کنند.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بسیاری از استان‌ها به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداختند اما استان همدان از بودجه عمرانی نیز به جبهه‌های جنگ کمک می‌کرد، افزود: آن روز شهدا با نثار جان خود امنیت امروز را برای ما ارمغان آوردند و هر آنچه ما در این راه داده باشیم ارزشی در مقایسه با مجاهدات آن عزیزان ندارند.

حمیدوند ادامه داد: متأسفانه امروز بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنند اما در شهرستان نهاوند این موضوع تا حدودی کم‌رنگ است.

وی از حمایت تمام‌قد سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اگر نیاز به دست‌بوسی سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری در شهرستان باشد باید از بالاترین مقام دولتی شهرستان تا پایین‌ترین آن‌ها در خدمت این افراد باشند تا نسبت به ایجاد اشتغال در شهرستان کمک شود.

حمیدوند بابیان اینکه نبود اشتغال در شهرستان مساوی با مهاجرت به کشورهای دیگر که ما آن‌ها را دشمن میدانیم است، گفت: باید بسترها برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود چراکه اگر مسائل مربوط و موانع برطرف نشود نهایتاً موجب بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد و بسیاری از مفاسد دیگر می‌شود.

حمیدوند گفت: در شهرستان نهاوند مقررشده که درآمدهای حاصله از انسداد جاه‌های غیره مجاز صرف ایجاد اشتغال و رونق بخشی به صنعت شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در راستای انجام اقداماتی برای جذب و حضور سرمایه‌داران در شهرستان شایعات شکل بگیرد، گفت: از همین تریبون اعلام می‌کنم دست‌بوس سرمایه‌گذارانی هستم که مشکلات و موانع موجود در شهرستان که بر سر راه جوانان و فرزندان ما است را برطرف و رفع کنند.

شایان‌ذکر است در پایان این مراسم مبلغ ۵۴ میلیون و  ۱۷۵ هزار تومان پول نقد و مقادیر دیگری پتو، سرویس آشپزخانه و اجاق‌گاز برای ارائه به جوانان در شرف ازدواج که توانایی مالی ندارند اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار