مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان با علام اینکه اجرای پروژه‌های باکیفیت آسفالت همدان نیازمند تامین مالی است، گفت: امسال ظرفیت تولید و اجرای ۱۲۵ هزار تن آسفالت توسط سازمان عمرانی شهرداری همدان وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 15 April 2016

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان با علام اینکه اجرای پروژه‌های باکیفیت آسفالت همدان نیازمند تامین مالی است، گفت: امسال ظرفیت تولید و اجرای ۱۲۵ هزار تن آسفالت توسط سازمان عمرانی شهرداری همدان وجود دارد.

به گزارش تسنیم ،محمدرضا نشهری در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان اظهار داشت: سازمان عمران شهرداری همدان سال 93، 100 هزار تن و سال گذشته 70 هزار تن آسفالت تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت از طریق آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش می‌شود، افزود: سازمان عمران شهرداری همدان قابلیت تولید 90 هزار تن آسفالت گرم و 35 هزار تن آسفالت بازیافتی را براساس بودجه امسال دارد ولی نیاز تامین به منابع مالی در سریع‌ترین زمان است تا قیر و مصالح موردنیاز را خریداری کند.

نشهری با تصریح بر اینکه تولید آسفالت باکیفیت به قیر و مصالح باکیفیت بالا نیاز دارد، عنوان کرد: سازمان عمران شهرداری همدان قیر را به صورت پلمب از پالایشگاه خریداری کرده و از مصالح باکیفیت در تولید آسفالت استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت این سازمان در راستای اجرای آسفالت استفاده کرد، گفت: انتظار می‌رود تامین منابع مالی صورت گرفته و مقداری حمایت مالی انجام شود که این موضوع را می‌توان از طریق پرداخت بدهی مناطق چهارگانه شهرداری به سازمان نیز مدیریت کرد.

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عمر آسفالت در اصل بیش از 20 سال عمر دارد و برخی مباحث مبنی بر عمر پنج تا هفت ساله درست نیست، گفت: اینکه گفته شود روی هیچ کدام از پروژه‌های آسفالت نظارت نمی‌شود بی انصافی است ولی بخشی از مشکلات کیفیت آسفالت با حضور فیزیکی ناظران حل نمی‌شود.

علی رحیمی فر با بیان اینکه در بسیاری معابر همدان حتی با حضور ناظر، آسفالت با کیفیتی اجرایی نشده است، گفت: آسفالتی که در بلوار امام یا بسیج اجرا شد ضمن هدررفت منابع مالی از بین رفتن حیثیت و آبروی مدیریت شهری را نیز به دنبال دارد.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت یکی از موارد مورد تاکید اعضای شورای شهر همدان است، گفت: شورای شهر همدان مجوز جذب 12 مهندس به عنوان ناظر آسفالت را صادر کرد که در شهرداری همدان بر پروژه‌های آسفالت نظارت داشته باشند ولی متاسفانه این افراد در جایی که باید باشند به کار گرفته نشدند.

حمیدرضا طبی مسرور با بیان اینکه باید استانداردهای لازم در راستای اجرای آسفالت به کار گرفته شود، گفت: متاسفانه در دو سال گذشته شاهد بهبود کیفیت آسفالت در سطح شهر همدان نیستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار