رئیس کمیته هسته‎ای مجلس با بیان اینکه منتقدان نظرات خود را به صورت نقد منصفانه و سازنده مطرح کنند، گفت: انتقاد از تفاهم هسته‎ای به معنی مخالفت نبوده و قصد کمک به تیم مذاکره‎کننده را داریم.
کد خبر: ۲۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 10 April 2015

رئیس کمیته هستهای مجلس با بیان اینکه منتقدان نظرات خود را به صورت نقد منصفانه و سازنده مطرح کنند، گفت: انتقاد از تفاهم هستهای به معنی مخالفت نبوده و قصد کمک به تیم مذاکرهکننده را داریم.

به گزارش تسنیم؛ ابراهیم کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه لغو تمامی تحریمها به صورت یک‌جا و فوری خواست ملت و مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها باید در متن تفاهم باشد نه اینکه آن را به عنوان نتیجه ارائه دهند.

وی عنوان کرد: همچنین مسئولان آمریکایی از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در صحبتهای خود در رابطه با تحریمها از واژه لغو استفاده نکرده و به جای آن از لغت تعلیق و توقف موقت تحریمها استفاده میکنند که البته این مسئله نیز پس از راستیآزمایی و تایید آژانس بینالمللی اتمی عملیاتی می‌‏شود.

 رئیس کمیته هستهای مجلس با بیان اینکه این مسائل با خواست ملت ایران متضاد است، اظهار داشت: اختلافات اساسی و بنیادی در بیانیه اعلام شده وجود دارد، در فضای غبارآلود وظیفه تیم مذاکرهکننده این است که در راستای شفافسازی مسائل اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکرهکننده ایران وظیفه سنگینی در زمینه دفاع از حقوق ملت ایران دارد، تصریح کرد: نقدهای منتقدان از روی دلسوزی و برای حفظ منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیته هستهای مجلس با بیان اینکه منتقدان نظرات خود را به صورت نقد منصفانه و سازنده مطرح کنند، اظهار داشت: آنچه مسلم است، امروز باید نقدهای منصفانه و کارشناسانه از مسائل هستهای ایران صورت گیرد تا بتوان به تیم مذاکرهکننده ایران کمک کنیم تا این تیم بتواند در راستای احقاق حقوق ملت ایران گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه خود میدانیم تا از تیم مذاکرهکننده حمایت کنیم، افزود: تیم مذاکره‌کننده نیز باید نقدهای منصفانه و واقعیت را بپذیرد، دراین بین مخالفت مطرح نیست بلکه مسئله دفاع از حقوق ملت ایران بوده و نقدها نیز باید راهگشا و همراه با ارائه راهکار باشد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار