رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بابیان اینکه گردش اقصادی سیستم بانکی کشور به سمت طبقات بالای جامعه است، گفت: دوری از تجمل گرایی بعدی از اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 25 March 2016

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بابیان اینکه گردش اقصادی سیستم بانکی کشور به سمت طبقات بالای جامعه است، گفت: دوری از تجمل گرایی بعدی از اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین جواد حیدری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امسال اضافه بر نام گذاری زیبای مقام معظم رهبری برای سال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ویژگی منحصربه فرد دیگری نیز دارد که دو بار با میلاد حضرت فاطمه (س) مصادف شده است، گفت: سال ۹۵پر از میلاد است و برای مسلمانان سالی پر خیر و برکت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال، سال اقدام و عمل و شروع جهاد اقتصادی در کشور است و در اقتصاد و اقدامات دولت باید تحول صورت گیرد، افزود: حماسه حضور میلیونی در راهپیمایی ۲۲بهمن و حماسه دوم شرکت میلیونی مردم در انتخابات دو اتفاق بزرگ سال گذشته بود کمااینکه شرکت ۶۳درصدی در انتخابات نیز شگفتی آفرید.

وی با طرح این موضوع که حضور میلیونی مردم در صحنه همیشه پشتیبان نظام و امام بوده است و مردم همیشه تحت شرایط سخت در صحنه حضور پیدا کرده اند و هیچ چیز مانع حضور آن ها نشده است، اضافه کرد: انقلابی که با جان فشانی مردم و شهدا به دست آمده باشد باید باقی بماند چراکه این انقلاب به لحاظ سیاسی شکست ناپذیر است و پشتیبان مردمی دارد.

حیدری راد با توضیح این مطلب که از لحاظ نظامی ۸ سال جنگ بر ما تحمیل شد و این ۸ سال جنگ بهترین فرصت برای تقویت نظام بوده است، عنوان کرد: از نظر اقتصادی تحریم ها فرصت های بسیاری را برای کشور فراهم آورد ولی وابسته بودن اقتصادی بسیار خطرناک است و کشوری که به ظاهر با ما اعلام دوستی می کند از فلسفه امام به دور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود: هرچقدر قدرت یک نظام بالاتر باشد همراهی مردم نیز بیشتر است و پا به پای آن توفیقات نظام نیز افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه امروزه تجمل گرایی افزایش یافته و مصرف گرایی غربی به ما تحمیل شده است، گفت: متاسفانه امروز مجالس عقد و عروسی و حتی مراسم ختم نیز با تجمل و تشریفات همراه شده که اسلام این تشریفات را نمی پسندد.

حیدری راد همچنین ادامه داد: نزدیک به ۱۵میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که می توان همین هرینه های تشریفاتی را با سایرین تقسیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مصرف تولیدات داخلی کاهش پیداکرده است و کالاها بیشتر از چین وارد می شود، گفت: اگر کالای خارجی استفاده شود به اشتغال جوانان خارجی کمک کرده اید و در مقابل کالاهای ایرانی باقی می ماند بنابراین باید به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم و حتی اگر کالای ایرانی کیفیت لازم را ندارد به جای خرید کالای خارجی از تولیدات داخلی حمایت کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار