رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر گفت: از ابتدای امسال حدود 2 هزار تُن انواع کشمش به ارزش تقریبی 5 میلیون و 826 هزار دلار موفق به أخذ گواهینامه انطباق صادراتی از این اداره شده و به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۹۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 06 March 2016

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر گفت: از ابتدای امسال حدود 2 هزار تُن انواع کشمش به ارزش تقریبی 5 میلیون و 826 هزار دلار موفق به أخذ گواهینامه انطباق صادراتی از این اداره شده و به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ایسنا،"داریوش خالقی" افزود: ملایر با ظرفیت بالا در تولید و فرآوری انواع کشمش به عنوان قطب مطرح استان همدان در صادرات و نیز از شهرستان‌های مطرح در تولید کشمش در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اجباری بودن استاندارد صادرات فرأورده مذکور، این اداره به صورت روزانه نسبت به بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون کالاها بر اساس تقاضانامه‌های صادراتی ارائه شده، اقدام و مطابق با دستورالعمل‌ها برای محموله‌های منطبق با استانداردهای مربوطه، گواهینامه انطباق محصول صادر می‌کند که در این زمینه از ظرفیت‌های واحد بازرسی و نمونه‌برداری شرکت "معیار گستر صدر" و 2 واحد آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده بخش خصوصی مستقر در شهرستان، استفاده می‌کند.

خالقی اظهار کرد: اگرچه محصولات صادراتی این شهرستان از کیفیت مطلبوبی برخوردار است اما امیدواریم فعالان اقتصادی کشور با ارائه نقطه‌نظرات و بررسی نیاز بازارهای هدف و مقایسه وضعیت کیفی موجود با فرآورده‌های صادراتی کشورهای رقیب سعی در ارتقاء کیفی بیش از پیش فرآورده‌های فوق کرده و شاهد ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر و افزایش سهم بازار صادراتی این محصول در کشورهای هدف به ویژه کشورهای توسعه‌یافته باشیم.

همدان آماده اعطای کد شناسایی به واحدهای تولیدکننده طلا و جواهر است

رئیس اداره استاندارد ملایر در بخش دیگری از سخنانش به 49 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه طلا و جواهر در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در هفته ابتدای اسفندماه امسال 49 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه طلا و جواهر در شهرستان با هدف کنترل وضعیت عرضه مصنوعات مذکور توسط بازرسان شرکت بهساز(طرف قرارداد با اداره استاندارد) صورت گرفت که نمونه‌های أخذ شده برای بررسی و آزمون به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال شد.

خالقی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران است و نمونه‌برداری‌های انجام شده از بازار طلا با عیارهای رسمی تعریف شده 750، 833، 916 بر اساس استاندارد ملی 2132 "مصنوعات تزئینی- عیارهای رسمی آلیاژ فلزات گرانبها" سنجش می‌شود.

وی خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی را بر اساس ضوابط و مقررات سازمان استاندارد ایران ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل استاندار استان همدان آماده اعطای کد شناسایی به واحدهای تولیدکننده طلا و جواهر در سطح استان همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار