مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان و دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 04 March 2016

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان و دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.

به گزارش فارس،علیرضا مهرابی اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفهای و دانشگاه بوعلی سینا تفاهمنامه همکاری آموزشی با هدف ارتقای شایستگی‌های حرفهای دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار در سطح استان برای استفاده دانشجویان دانشگاه بوعلی با استانداردهای مهارتآموزی تدوین شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در قالب برگزاری دورههای آموزش فنی و حرفهای منعقد کرده است.

وی در خصوص تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: برنامهریزی و اجرای دورههای نیازسنجی شده توسط دانشگاه برای استفاده کارکنان (طبق قرارداد آموزشی)، معرفی ظرفیتهای کارگاهی مراکز آموزش فنی و حرفهای برای طرح کارورزی و ارتقای مهارت دانشجویان، تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای شغلی و آموزشی مورد نیاز دانشگاه بوعلی سینا از جمله این تعهدات است.

مدیرکل فنی و حرفهای استان همدان ادامه داد: طراحی و برگزاری دوره‏های آموزش مهارتی بر اساس نیازهای آموزشی دانشگاه بوعلی برای دانشجویان، استفاده از خبرگان و استادان در دانشگاه در ارائه آموزش‌های مهارتی، بررسی درخواست دانشگاه به منظور استفاده از امکانات مراکز در امر تحقیقات و پژوهش، طراحی و اجرا دورههای ویژه کارآموزی دانشجویان بر اساس استانداردهای شایستگی (در قالب قرارداد آموزشی با توافق طرفین) و حمایت از پایاننامههای دانشجویی متناسب با سرفصلهای پژوهشی فنی و حرفهای از دیگر تعهدات این اداره کل است.

مهرابی تأکید کرد: با اجرای این تفاهمنامه و برگزاری دورههای آموزش مهارتی گام موثری به منظور ارتقای صلاحیتهای فنی و حرفهای و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در حین تحصیل متناسب با نیازهای بازار کار و ایجاد زمینههای لازم برای حضور فعال دانشجویان در فعالیتهای کارآفرینی و اقتصادی در سطح استان، برداشته شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار