مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در سال گذشته بیش از 317 هزار نفرساعت آموزش مهارتی در زندان‌های استان همدان ارائه شده است.
کد خبر: ۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 06 April 2015

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در سال گذشته بیش از 317 هزار نفرساعت آموزش مهارتی در زندان‌های استان همدان ارائه شده است.

به گزارش فارس؛ علیرضا مهرابی از ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری و در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در یک سال گذشته، 317 هزار و 210 نفرساعت آموزش در زندان‌های استان ارائه شده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان افزود: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه، بیکاری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای استان در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را مهیا کند.

وی در ادامه ابراز داشت: به منظور افزایش مهارت و توانمندی‌های سربازان در پادگان‌های نظامی استان، در یک سال گذشته 128 هزار و 729 نفرساعت آموزش در 12 حرفه ارائه شد.

مهرابی اظهار داشت: این آموزش‌ها به منظور افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سربازان در راستای زمینه‌سازی اشتغال سربازان پس از فراغت از خدمت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های سطح استان به صورت گسترده ارائه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار