عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخلفات ساختمانی در اولویت شهرداری همدان قرار گیرد گفت: جلوگیری از تخلفات ساختمانی سبب تسریع در صدور پایان‌کار می‌شود.
کد خبر: ۱۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 16 February 2016

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخلفات ساختمانی در اولویت شهرداری همدان قرار گیرد گفت: جلوگیری از تخلفات ساختمانی سبب تسریع در صدور پایان‌کار می‌شود.

به گزارش تسنیم،محمدرضا الیاسی اظهار داشت: براساس گزارش نهایی مهندس سازه چنان چه تخلفی وجود داشت موضوع در همان مرحله که نازک‌کاری شروع نشده به کمیسیون ماده 100 ارجاع و رای مربوطه صادر و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در این حالت از تخلفاتی که امکان دارد مالک اطلاع نداشته باشد مطلع شده و جلوگیری می‌شود، افزود: چنانچه رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر قلع یا تخریب بخشی از ساختمان بوده باشد، به راحتی و با هزینه کمتر قابل اجرا است.

الیاسی تصریح کرد: از سوی دیگر می‌توان براساس شناسنامه ساختمانی موجود برای اتمام این مرحله از کار در صورتی که طبق مفاد پروانه بوده باشد پایانکار اولیه صادر کرده و صدور پایان‌کار نهایی منوط به اتمام عملیات ساختمانی بدون تخلف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر همدان در حال حاضر بودجه سال 95 شهرداری همدان را بررسی می‌کند، افزود: اعضای شورای شهر همدان با حضور مدیران شهرداری بودجه سال آینده شهرداری همدان را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بودجه مناسبی برای سال آینده تصویب شود.

عضو شورای شهر همدان از افزایش پنج درصدی بودجه سال 95 شهرداری همدان نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: بودجه شهرداری همدان از 641 میلیارد تومان در سال 94 به 670 میلیارد و 302 میلیون و 921 هزار تومان افزایش یافته است.

وی اعتبارات هزینه‌ای جاری در بودجه 95 شهرداری همدان را 127 میلیارد و 274 میلیون و 482 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در بودجه شهرداری همدان 223 میلیارد و 251 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار عمرانی و 170 میلیارد تومان بودجه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

الیاسی همچنین درباره بودجه سال 95 سازمان‌های شهرداری همدان نیز گفت: 149 میلیارد و 602 میلیون تومان بودجه برای 16 سازمان تابعه شهرداری همدان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شهرداری همدان به دنبال این هستیم تا با بررسی‌های کارشناسی وضعیت بودجه شهرداری را شفاف کنیم تا در سال آینده به صورت حداکثری تحقق یابد.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه یکی از مهمترین بندهای بودجه شهرداری همدان اعتبارات عمرانی است گفت: برای اینکه بهترین استفاده و بهره‌برداری را از بودجه عمرانی داشته باشیم باید پروژه‌های عمرانی شهرداری را اولویت‌بندی کرد.

الیاسی بیان کرد: شهرداری همدان باید پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای شهر همدان را مشخص کرده و اعلام کند تا بتوان آنها را در اولویت تخصیص اعتبار قرار داد، در این صورت برخی پروژه‌ها سال آینده به بهره‌برداری رسیده و می‌توان منابع را به سایر پروژه‌ها نیز تخصیص داد، اما اگر بخواهیم اعتبارات تخقق یافته شهرداری در سال آینده را برای تمامی پروژه‌ها تخصیص دهیم به طور قطع زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها افزایش می‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار