معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر مشخص شدن متولیان مرکز اسناد راهبردی گفت: شورای سلامت شهر و محله در همدان هدفگذاری شود و هر شهرستانی در استان چند پایلوت را بدین منظور در نظر گیرد.
کد خبر: ۱۷۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 02 February 2016

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر مشخص شدن متولیان مرکز اسناد راهبردی گفت: شورای سلامت شهر و محله در همدان هدفگذاری شود و هر شهرستانی در استان چند پایلوت را بدین منظور در نظر گیرد.

به گزارش فارس، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه ایران در بحث نظام سلامت خصوصا ارتقای شبکه‌های بهداشتی درمانی افتخارات چشمگیری دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه ارتقای شبکه‎های بهداشتی در کشور دیر آغاز شد اما یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام مناطق جمعیتی شهری و روستایی زیر پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته است، گفت: کسانی که اهداف کلان برنامه ششم توسعه را مشخص کرده‌اند از نخبگان کشور به شمار می‌آیند و باید اجرای آن در استان با برنامه پیش رود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر مشخص شدن متولیان مرکز اسناد راهبردی گفت: شورای سلامت شهر و محله همدان هدف‌گذاری شود و هر شهرستانی از استان چند پایلوت را بدین منظور در نظر گیرد.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری شورای پیام‌رسان سلامت، تصریح کرد: مسئولیت مدیر، سازمان و مسئول حسن اجرای این طرح مشخص شود.

الهی‌تبار با اهمیت به تامین منابع برای اجرای امور، افزود: این موضوع می‌تواند در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی خواستار تهیه گزارش عملکرد سند برنامه پنجم توسعه استان شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و معاونت اجتماعی استانداری ورود پیدا کنند تا متناسب با آن برنامه توسعه بعدی تدوین شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با ابراز خرسندی از کنترل اپیدمی بیماری آنفلوآنزا در استان، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص بسیار خوب عمل کرد.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های مربوطه در کنترل این بیماری بسیار اثرگذار بود، افزود: آنفلوآنزای نوع A و آنفولانزای مرغی به خوبی و با هوشیاری در استان کنترل شده است.

فرماندار شهرستان همدان نیز با اشاره به اهمیت ارائه سند راهبردی در ساماندهی سبزه میدان و سرگذر اظهار کرد: وضعیت این مناطق زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران‎‎زمین نیست و باید سند راهبردی ساماندهی آن به کار گرفته شود.

علی تعالی بیان کرد: با قبول مسئولیت در این شهر توانستیم چندین اختلال را در این مناطق با تشکیل کارگروه‌های مختلف برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از این محیط‌ها ضعف مدیریت و کارکرد دارند، گفت: کارکرد برخی از آنها از بین رفته و به مشکل تبدیل شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه متاسفانه میدان امام (ره) طی ساعتی از روز تبدیل به مرکز فعالیت دستفروشان می‌شود، افزود:گردشگران با ورود به شهر شاهد بی‌نظمی از این لحاظ هستند و باید کنترل شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه سبزه میدان و سرگذر از جمله وجود پسماند فاضلاب، بافت فرسوده، عدم رعایت نکات بهداشتی خاطر نشان کرد: قرار بود به منظور رفع این مشکلات برنامه راهبردی تهیه شود که خوشبختانه سند آن تدوین شده است.

تعالی با بیان اینکه نظیر این مشکلات در برخی از مناطق تهران وجود داشت که با عزم جدی شهرداری و شورای شهر رفع شده است، گفت: رفع این مشکلات در همدان نیز با همکاری سازمان‌ها امکانپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به دفع غیربهداشتی پساب حاصل از شست و شوی مغازه‌ها و جمع‌آوری نامناسب پساب فاضلاب‌ها در منطقه سبزه میدان و سرگذر، افزود: نگهداری غیر اصولی پسماند جامانده از مواد غذایی از دیگر مشکلات است.

فرماندار همدان با بیان اینکه سد معبر در چنین مناطقی همچنان ادامه دارد و بسیاری از فضاهای مشاع داخل پیاده‌رو را گرفته است، تصریح کرد: برخی از دستفروشان این مکان‌ها را اجاره نیز می‌دهند.

وی با بیان اینکه یک ماه است مکلف کرده‌ایم عرضه محصولات کله پاچه به صورت بهداشتی صورت گیرد، عدم انطباق شرایط فروشگاه با آئین‌نامه ساختمانی و فضای فیزیکی از دیگر مشکلات این مناطق است.

تعالی با اشاره به تنوع واحدهای صنفی به عنوان دیگر مشکلات این مناطق افزود وجود برخی از جوندگان در این مناطق بهداشت مواد غذایی را به مخاطره انداخته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار