مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از بهره‌مندی 12 هزار و 678 نفر از آموزش‌های آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای استان در 9 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 21 January 2016

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از بهره‌مندی 12 هزار و 678 نفر از آموزش‌های آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا،"علیرضا مهرابی" با بیان اینکه 180 آموزشگاه فعال در استان همدان وجود دارد، افزود: طی 9 ماهه امسال دو میلیون و 648 هزار و 371 نفر ساعت از آموزش‌های این آموزشگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ضرورت برقراری این آموزشگاه‌ها را نیاز مردم به آموزش‌های مهارتی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار کار فعالی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود ندارد و بیشتر افراد به دنبال آموزش‌های مهارتی هستند، لازم است این آموزشگاه‌ها در سطح استان فعال باشند همچنین افرادی نیازمند گواهینامه‌های مهارتی هستند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

مهرابی با بیان اینکه اگر مؤسسان دارای شرایط لازم باشند، محدودیتی برای آنها اعمال نمی‌کنیم، تصریح کرد: 150 حرفه در آموزشگاه‌های آزاد، آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت‌های متعددی بر اماکن، تجهیزات، مدیر و مؤسس این آموزشگاه‌ها انجام می‌گیرد که در صورت داشتن مشکلی در نحوه آموزش و اداره این اماکن تذکر لازم داده می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه متوسط دوره‌های آموزش‌های آزاد 200 تا 300 ساعت است، افزود: آزمون‌های مهارتی بعد از اتمام حداقل 32 ساعت و حداکثر دو هزار و 800 ساعت برگزار می‌شود و این افراد در پایان آموزش به سنجش صلاحیت حرفه‌ای اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای معرفی شده و به شرط تایید این اداره در دو آزمون کتبی و عملی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به شرط احزار 70 درصد از 100درصد نمره آزمون، گواهینامه برای افراد صادر می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این آموزشگاه‌ها مهارتی هستند در ارائه گواهینامه تاثیر نمره عملی سه برابر نمره کتبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار