مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۱۰ تن نایلون در همدان جمع‌آوری می‌شود به طوری که هر فرد هرروز سه پلاستیک به زباله می‌اندازد.
کد خبر: ۱۶۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 18 January 2016

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۱۰ تن نایلون در همدان جمع‌آوری می‌شود به طوری که هر فرد هرروز سه پلاستیک به زباله می‌اندازد.

به گزارش تسنیم ، بابک مهدی آزاد شامگاه گذشته در کمیسیون خدمات شهری همدان اظهار داشت: نخستین کار توسط سازمان پسماند شهرداری، در سال‌جاری انتقال زباله‌ها به فاز اول سایت پردازش زباله شهر همدان بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: در هشت ماهه نخست سال تاکنون 380 تن پسماند و 6هزار تن پسماند عفونی شهر همدان بوده است که از شهرهای همدان، بهار، جورقان، مریانج و غیره جمع‌آوری شده است.

وی به مشکل نفوذ شیرآبه‌های زباله‌ها به زمین و آلودگی محیط زیست اشاره و بیان کرد: برای کنترل این مشکل هرچند وقت یکبار از چاه‌های آب اطراف سایت نمونه‌برداری می‌شود که خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده است.

مهدی آزاد به تفکیک زباله‌ها اشاره و عنوان کرد: 79 درصد از زباله‌ها از مواد آلی بوده که به مرور زمان خشک شده و از بین می‌رود.

وی درباره پسماندهای بیمارستانی گفت: ماشین جمع‌آوری و حمل این زباله‌ها مجزا بوده و مستقیم پس از ‌ورود به محل دفن نابود می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: آموزش‌های شهروندی از سال 88 تاکنون آغاز شده است که با همت و یاری اعضای طرح بسیج سازندگی به 69 هزار خانوار آموزش تفکیک زباله انجام شده است.

وی تاکید کرد: آموزش‌ها به 72 هزار و 400 دانش آموز در 284 مدرسه از ابتدای سال تحصیلی گذشته، از دیگر اقدامات در جهت آموزش شهروندی بوده است.

مهدی آزاد به سایر اقدامات این نهاد در جهت فرهنگ‌سازی اشاره و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دانش آموزی، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، راه‌اندازی سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی، توزیع پلاشتیک‌های بازیافت‌پذیر، پاک‌سازی محوطه کوهستان، آموزش‌ در مهدهای کودک‌، قراردادن کارتن پلاست در ادارات و سبدهای آبی در مجتمع‌های مسکونی برخی از این اقدامات بوده است‌.

وی با بیان اینکه شیوه‌های جمع‌آوری زباله در سطح شهر بسیار متنوع است، اظهار داشت: ایجاد 13 ایستگاه ثابت بازیافت در میادین پرتردد شهر، تحویل پسماندها به عوامل پیمانکاران سازمان، تماس با سازمان در صورت حجم زیاد و غیره در جهت جمع‌آوری انجام پذیرفته است‌.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری به درآمد این سازمان در هشت ماهه نخست سال اشاره و بیان کرد: درآمد تحقق یافته سازمان تاکنون 26 میلیارد و 996 میلیون ریال است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به چهار میلیارد ریال برسد.

وی به برنامه‌های سال آینده این سازمان اشاره و تصریح کرد: کاهش تولید زباله، تفکیک و جمع‌آوری، پردازش و دفع اصولی پسماندها از مهمترین اقدامات است.

مهدی آزاد به طرح لندفیل اشاره و عنوان کرد: در این طرح که به بازیافت و تفکیک زباله کمک شایانی می‌کند به سه میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه نیازمند است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار