بخش‌دار بخش خزل نهاوند بابیان اینکه نهاوند روی گسل قرار دارد، گفت: از بامداد روز گذشته تا امروز صبح ۵ زلزله محسوس و نامحسوس در شهر فیروزان نهاوند رخ‌داده است.
کد خبر: ۱۶۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 12 January 2016

بخش‌دار بخش خزل نهاوند بابیان اینکه نهاوند روی گسل قرار دارد، گفت: از بامداد روز گذشته تا امروز صبح ۵ زلزله محسوس و نامحسوس در شهر فیروزان نهاوند رخ‌داده است.

به گزارش مهر،فرهاد جهانیان گفت: از بامداد روز گذشته تا امروز صبح در شهر فیروزان نهاوند ۵ بار زلزله اتفاق افتاده که باعث وحشت مردم در شب گذشته شده بود.

وی بابیان اینکه از زمین‌لرزه‌ها هنوز خسارتی گزارش نشده است، گفت: شب گذشته تعدادی از مردم به‌منظور پیشگیر از وقوع حوادث ناگوار در خیابان‌ها حضور داشتند.

بخشدار بخش خزل نهاوند افزود: بزرگ‌ترین لرزه‌های شب گذشته ۳ و سه‌دهم و ۲ و دودهم ریشتر گزارش‌شده است.

جهانیان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند در همان ساعات ابتدایی تشکیل و وضعیت زرد و آماده‌باش در منازل اعلام شد.

وی افزود: ستاد بحران بخش خزل نیز با حضور دستگاه‌های خدمت رسان نیز تا صبح دوشنبه در محل بخشداری آماده‌باش کامل بودند.

فرهاد جهانیان گفت: با تعامل و همکاری ستاد بحران متشکل از هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های امدادی آماده خدمت‌رسانی در صورت وقوع زلزله هستیم.

وی اظهار داشت: زلزله‌های شب گذشته و بامداد امروز به ترتیب در ساعت‌های ۱۹:۵۲ و ۲۰ و ۲۱:۱۷ رخ‌داده است که بزرگ‌ترین آن‌ها ۲.۹ ریشتر قدرت داشت و مربوط به زمین‌لرزه اول بود.

بخشدار بخش خز نهاوند افزود: زمین‌لرزه‌های روز شنبه نیز ۲.۳ و ۳.۳ ریشتر قدرت داشت که در زمین‌لرزه ۳.۳ ریشتر چون قوی‌ترین زلزله بود باعث وحشت مردم شد.

جهانیان گفت: این زمین‌لرزه‌ها شاید به‌عنوان یک زمین‌لرزه مخرب و با خسارت به‌حساب نیاید، ولی می‌تواند زنگ خطری را برای مسئولان و مردم این منطقه باشد.

وی اظهار داشت: طبق یافته‌های مطالعاتی قسمت جنوب غرب استان همدان که شامل شهرستان نهاوند و بخش‌های آن می‌شود زلزله‌خیز هستند.

وی افزود: شهرستان نهاوند به گسل زاگرس بسیار نزدیک است که لرزه‌های موجود به سبب مجاورت با این گسل است.

جهانیان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی به مردم شهر فیروزان و روستاهای آن توسط دهیاران انجام‌شده است، گفت: برای جلوگیری از افزایش تلفات جانی و خسارت‌های مالی هنگام بروز زلزله، دوره‌های آموزشی و تمرین آمادگی برای مدیران و اقشار مختلف مردم در طول سال برگزارشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار