فرماندار همدان گفت: اشتغال در استان یکی از دغدغه‌های اساسی بوده و هست که با وجود مشکلات بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، مشکلاتی در حوزه اشتغال در آینده به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۱۶۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 08 January 2016

فرماندار همدان گفت: اشتغال در استان یکی از دغدغه‌های اساسی بوده و هست که با وجود مشکلات بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، مشکلاتی در حوزه اشتغال در آینده به وجود می‌آورد.

به گزارش فارس ، علی تعالی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار کرد: کارگروه اشتغال یکی از کارگروه‌های اساسی در استان و شهرستان است که باید مورد اهمیت وی‍ژه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: اشتغال در استان یکی از دغدغه‌های اساسی بوده و هست که با وجود مشکلات بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، مشکلاتی در حوزه اشتغال در آینده به وجود می‌آورد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه باید سعی شود با وجود کاهش قیمت نفت به سوی اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی پیش رفت، گفت: دو طرح مشارکتی و غیرمشارکتی برای شهرستان همدان بسیار کم است و باید در همدان با وجود ظرفیت خوبی که دارد طرح‌های بیشتری وارد کار عملی شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص باید دستگاه‌هایی چون سازمان فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و جهاد کشاورزی تعامل و ارتباط بیشتری با طرح‌های مشارکتی در استان و شهرستان داشته باشند.

تعالی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری در همدان باید موانع سرمایه‌گذاری از سر راه سرمایه‌گذار برداشته شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک در عرصه‌های مختلف با بازده کاری بالا در روند کار روان‌سازی انجام شود؛ چراکه مانع ایجاد کردن در کار تولیدی، موجب کندی روند جذب سرمایه در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: باید یک کمیته ارزیابی و آسیب‌‌شناسی در کارگروه اشتغال برنامه‌ریزی شود و علل و چگونگی عدم جذب سرمایه‌گذاری در آن مورد بررسی قرار گیرد.

افزایش 50 درصدی فازغ‌التحصیلان بیکار

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این کارگروه گفت: متأسفانه فشار روحی بر مردم استان در خصوص بیکاری بسیار زیاد است و باید رفع مشکل بیکاری در رأس همه امور قرار گیرد و به آن پرداخته شود.

ابراهیم کارخانه‌ای در خصوص اقدام به اجرای طرح‌های مشارکتی در استان افزود: این اقدام خوبی است که در روستاها در حال اجرا شدن است، اما برای اجرای این طرح‌ها باید برنامه‌ریزی و نظارت کافی انجام شود.

وی با بیان اینکه در کشور بیکاری فارغ‌التحصیلان 50 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای کشور یک تهدید امنیتی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود و این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که مسئله مهم بیکاری در کشور ما متولی ندارد.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه در دنیا 70 هزار شغل مختلف وجود دارد، اظهار کرد: این رقم در کشور ما 5 هزار شغل است که نشان می‌دهد باید در کشور شغل آفرینی و نوآوری جدیدی اتفاق بیفتد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار