معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: 120 هزار هکتار از اراضی زیر کشت همدان به آبیاری تحت فشار مجهز است.
کد خبر: ۱۵۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 07 January 2016

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: 120 هزار هکتار از اراضی زیر کشت همدان به آبیاری تحت فشار مجهز است.

به گزارش فارس ، رضا قیاسی در جلسه کارگروه آموزش پژوهش و فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: استان همدان با وسعت 20 هزار کیلومتر مربع 1.2 درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و با جمعیت یک میلیون و 750 نفری 2.3 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان همدان در بخش کشاورزی؛ 3.7 درصد از سهم کشوری و در بخش صنعتی نیز یک درصد را از آن خود کرده که نشان از توسعه ضعیف صنعت دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه کشاورزی استان یک ظرفیت خاصی است، ادامه داد: با وجود بحران آب در استان تلاش کردهایم تا در ترویج، آموزش و یکپارچگی اراضی و ایجاد تعاونیهای تولیدی کارهای خوبی را انجام دهیم.

وی در خصوص اراضی زیر کشت آبیاری تحت فشار استان گفت: 120 هزار هکتار از اراضی زیر کشت، مجهز به آبیاری تحت فشار است که با 16 درصد سهم کشوری مقام دوم را در این زمینه در کشور داریم.

قیاسی تصریح کرد: در بخش کشاورزی استان با کاهش شدید منابع آبی مواجه است که این امر موجب افت شدید سفرههای زیرزمینی شده است.

وی افزود: سعی داریم با برنامهریزی با تغییر الگو، کشت کم‌آب‌بر را جایگزین کشت پر آب‌بر در استان کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه در بخش صنعت و معادن استان ظرفیت خوبی دارد بیان کرد: همدان در استخراج آهن و سیلیس یکی از ظرفیتهای غنی کشور است.

وی در خصوص صنعت گردشگری استان اظهار کرد: استان همدان با یکهزار و 700 جاذبه تاریخی، یکی از ظرفیتهای بیبدیل کشور است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

قیاسی با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: امروز ضرورت استفاده از محافل پژوهشی و دانشگاهی با وجود ناامنی اخیر در منطقه بیش از پیش ضروری است که باید سعی کنیم در تحریمهای ظالمانه علیه کشور هر روز یک قدم به اجرای اقتصاد مقاومتی نزدیکتر شویم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار