18 نفر از منتخبان جشنواره شعر نماز در همدان تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۵۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 02 January 2016

18 نفر از منتخبان جشنواره شعر نماز در همدان تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا،معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان روز پنجشنبه در آیین اختتامیه شعر نماز گفت: در این دوره از جشنواره 86 اثر در سه بخش بالای 20 سال، زیر 20 سال و بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شده است.

حسن کرمی نور ادامه داد: 16 اثر از این تعداد در بخش کودک و نوجوان، 10 اثر در بخش زیر 20 سال و 40 اثر در بخش بالای 20 سال است که داوری این آثار توسط حوزه هنری انجام شده است.

وی عنوان کرد: بیشتر این آثار از شهرستان های نهاوند، تویسرکان و بهار ارسال شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره در کل کشور به صورت استانی برگزار شده و محور این جشنواره نماز و نیایش است که با عنوان جشنواره نسیم رحمت برگزار شد.

وی تصریح کرد: شاعر باید همواره در حال انعکاس درونیات خود باشد اما متاسفانه از مشکلات این جشنواره ها این است که فعالیت شاعران را تنها به زمان برگزاری جشنواره محدود کرده است.

کرمی پور افزود: امیدواریم با کمک دستگاه های فرهنگی شرایط برای چاپ آثار برگزیدگان فراهم شود تا بتوان از این آثار برای ترویج فرهنگ نماز و نیایش به کار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این همایش گفت: ترویج نماز و اثرات نماز رسالت تمام پیامبران است.

فاضل عبادی افزود: 114 محور و برنامه شاخص از ابتدای سالجاری در راستای اشاعه فرهنگ نماز در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هنری مخاطبان فراوانی بین همه اقشار جامعه دارد عنوان کرد: هنرمندان باید نسبت به تولید آثار غنی و پرمحتوای دینی اهتمام داشته باشند و آثاری تولید کنند که در گسترش فرهنگ معنویت نماز و نیایش در جامعه تاثیر گذار باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان فرهنگی باید از ابزارهای گوناگونی برای فرهنگ سازی نماز در سطح جامعه بهره ببرند و برای گسترش این فرهنگ باید از رسانه های جمعی پرمخاطب مانند سینما، رسانه، صدا و سیما استفاده کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار