پژوهشگران، محققان و فن‌آوران برتر همدان در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر همدان تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 13 December 2015

پژوهشگران، محققان و فن‌آوران برتر همدان در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر همدان تقدیر شدند.

به گزارش فارس، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر استان همدان به مناسبت هفته پژوهش در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگران و فن‌آوران برتر استان برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پژوهش و تحقیق مهمترین راه نیل به توسعه در جامعه است اظهار کرد: استقلال و تمامیت ارضی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز در عرصه پژوهش نهفته است.

حبیب‌الله موسوی‌بهار ادامه داد: با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیا این مهم بر همگان آشکار است که فن‌‌آوری نظامی و سیاسی نیز ریشه در پژوهش دارد.

*نسل سوم دانشگاه‌ها کارآفرین هستند

وی با تأکید بر اینکه نسل سوم در دانشگاه‌ها کارآفرین هستند گفت: در برهه‌ای از زمان تنها به توسعه علم پرداختیم اما اکنون باید با تبدیل علم به فن‌آوری، تولید ثروت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: باید برای جوانان زمینه اشتغال را مهیا کرده و با توسعه دانشگاه‌های کار‌آفرین در کشور ایجاد شغل کنیم.

وی ایجاد شغل را باعث توسعه همه‌جانبه کشور دانست و افزود: توسعه‌یافتگی با داشتن علم و ثروت متفاوت است و با فن‌آوری دانشگاه‌ها توسعه همه‌جانبه در حوزه‌های اخلاقی، علمی، قانون و سایر حوزه‌ها را شاهد خواهیم بود.

*حوزه علوم زیستی و پزشکی سرشار از ایده‌های نو و فراوان

موسوی‌بهار یاد‌آور شد: حوزه علوم زیستی و پزشکی سرشار از ایده‌های نو و فراوان برای فن‌آوران است و بازار بسیاری در تولید برخی مواد مصرفی دارد.

وی با ابراز امیدواری به همکاری دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه صنعتی برای تبدیل ایده‌ها بیان کرد: امیدواریم در آینده چهره‌های فراوان و نو در عرصه پژوهش داشته باشیم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه پیام نور، دانشگاهآزاد اسلامی، دانشگاه سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد ملایر، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان، دانشگاه فرهنگیان همدان، حوزه علمیه همدان واحد برادران و خواهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، دستگاه‌های اجرایی استان، فن‌آوران برتر استان، ایده‌های برتر استان و پژوهنده‌های برتر دانش‌آموزی استان با اهدای لوح تقدیر، کارت هدیه و محصولی از صنایع‌دستی استان تقدیر شد.

غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی و از منصور رضوانی‌جلال در این راستا تجلیل شد.

این مراسم با اهدای جوایزی به سه شرکت‌کننده در مسابقه پیامکی پایان یافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار