عضو شورای شهر همدان از ایجاد کمیسیون مستقل شهرسازی و معماری خارج از کمیسیون فنی و عمرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 01 December 2015

عضو شورای شهر همدان از ایجاد کمیسیون مستقل شهرسازی و معماری خارج از کمیسیون فنی و عمرانی خبر داد.

به گزارش تسنیم ، محمد تبریزی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: در صحن علنی هفته گذشته بحث‌های بسیاری در زمینه تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری و جدا شدن آن از کمیسیون فنی و عمرانی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در آن جلسه تشکیل این کمیسیون تصویب و تعیین ریاست آن برای جلسات بعد باقی ماند، افزود: اما عدم درج این مصوبه در صورت جلسه شورای شهر همدان امری خطرناک است که ممکن است تبعات سنگینی را در پی داشته باشد.

تبریزی با بیان اینکه نیامدن مصوبه در صورت جلسه شورای شهر همدان هشداری به اعضا محسوب می‌شود، افزود: دست بردن و ایجاد تغییر در صورت‌جلسه شورای شهر همدان زشت‌ترین فعلی است که در شورای شهر اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای شهر همدان نیز این جلسه نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفت: اعضای شورای شهر همدان اجازه دست بردن و درخواست تغییر مصوبات شورای شهر را ندارند.

علی اکبر نظری با بیان اینکه اعضای شورای شهر نسبت به منشی و دبیر صحن علنی شورای شهر همدان اعتماد دارند، گفت: نباید اقدامی انجام شود که سلب اعتماد شده و جایگاه این افراد در بین اعضای شورای شهر همدان مخدوش شود.

وی درباره عوارض سال 95 شهرداری همدان نیز گفت: شورای شهر همدان بر این اعتقاد است که هیچ تغییر و افزایشی نباید در عوارض سال 95 رخ دهد تا بیشتر از این به مردم فشار وارد نشود.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: تعرفه عوارض در بسیاری از موارد نباید تغییر کند ولی در برخی ردیف‌ها نیازمند کاهش هستیم چراکه پس از محاسبه اعدادی بیرون می‌آید که قابل قبول نیست.

محمدرضا الیاسی عنوان کرد: البته شهرداری همدان به عنوان مجری دفترچه عوارض باید نظرات خود را به شورای شهر اعلام کند تا براساس آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش تسنیم؛ جلسات تدوین دفترچه عوارض سال 95 شهرداری همدان از هفته گذشته آغاز شده و در جلسات نخست آن روسای اتحادیه املاک و انبوه‌سازان همدان حضور داشتند.

اعضای شورای شهر همدان معتقد هستند با توجه به رکود موجود در بازار مسکن و ساخت و ساز باید تعرفه‌ها افزایش نداشته باشد تا بیشتر از این به مردم همدان فشار وارد نشود.

معاون اداری و مالی شهرداری همدان به همراه کارشناسان شهرداری همدان برای بحث درباره بندهای مختلف دفترچه عوارض در شورای شهر همدان حاضر شدند تا تک تک بندها مورد بررسی قرار گرفته و درباره آنها تصمیم‌گیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار