مرخصی دو ماهه یکی از اعضای شورای شهر همدان برای حضور در کشور آلمان سبب شد تا شورای شهر همدان 14 نفره شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 11 November 2015

مرخصی دو ماهه یکی از اعضای شورای شهر همدان برای حضور در کشور آلمان سبب شد تا شورای شهر همدان 14 نفره شود.

به گزارش تسنیم ، در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان تصمیم درباره مرخصی ابراهیم مولوی یکی از اعضای شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مسائل قانونی مورد بررسی و قرائت قرار گرفت تا اعضای شورای شهر تصمیم نهایی را برای حضور وی در کشور آلمان بگیرند و این مسئله را مصوب کنند.

حضور 2 ماهه این عضو شورای شهر همدان سبب شد تا شورای شهر همدان 14 نفره شود ولی براساس گفته اعضای شورای شهر همدان، در این مدت که تعداد شورای شهر همدان زوج بوده نیازی به اضافه کردن عضو علی‌البدل وجود ندارد ولی اگر یک روز از این دوره مرخصی بیشتر شود باید نخستین نفر عضو علی‌البدل به شورای شهر همدان اضافه شود.

البته براساس قانون شوراها، نهایت مرخصی برای اعضای شورای شهر یک ماه بوده و بیشتر از آن نمی‌توانند در مرخصی باشند چراکه در این صورت باید از عضویت شورای شهر کنار گذاشته شوند.

رئیس شورای شهر همدان درباره مرخصی دو ماهه مولوی عضو شورای شهر همدان برای سفر به خارج از کشور اظهار داشت: در ابتدا نامه‌ای از سوی شورای شهر به استانداری همدان ارسال شده و درباره خروج این عضو از شورا و سفر به خارج از کشور سوال شد که پاسخ استانداری به این نامه روشن نبود.

علی اکبر نظری با اشاره به اینکه دو نامه از وزارت کشور در پاسخ به نامه‌های شورای شهر همدان ارسال شد، تصریح کرد: براساس این نامه‌ها اگر این عضو شورای شهر 2 ماه در مرخصی باشد نیازی نیست که عضو علی‌البدل جایگزین شود ولی اگر غیبت وی بیش از 2 ماه باشد باید از حضور عضو علی‌البدل استفاده کرد.

وی درباره هزینه‌های سفر مولوی عضو شورای شهر همدان نیز گفت: یک ریال از هزینه‌های سفر این عضو شورا توسط شورای شهر پرداخت نشده و تمام هزینه‌ها به صورت شخصی توسط وی پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری همدان باید عملکرد مطلوبی را در برگزاری همایش میرسیدعلی همدانی داشته باشد چراکه این شخصیت ارزش و اهمیت بالایی برای کشور و دنیای اسلام دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان باید بخشی از هزینه‌های این همایش را تامین کند، عنوان کرد: البته شهرداری همدان پس از هزینه این اعتبار را از استانداری می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار