عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد همدان احیا شود گفت: تقویت مساجد توسط جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 11 November 2015

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد همدان احیا شود گفت: تقویت مساجد توسط جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش تسنیم ، سیداحمد حسنی حلم در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود تمام امورات آن جامعه اصلاح می‌شود، اظهار داشت: نشست‌ها و جلسات فرهنگی که در نهادهای مختلف شکل می‌گیرد همه برای اصلاح فرهنگ جامعه است.

وی افزود: باید از خود سوال کنیم اگر نشست‌های فرهنگی در همدان برگزار می‌شود چرا معدل فرهنگی جامعه اینگونه است در صورتی که برای حوزه فرهنگ بودجه‌ها و جلسات فرهنگی کم نیست.

حسنی حلم با بیان اینکه باید بررسی کرد در کجای کار مشکل وجود دارد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب حدود یک تا دو سال نسیم الهی در کشور وزید و همه دل‌ها به سبب گذشت‌ها، ایثار و فداکاری‌ها الهی شد.

وی بیان کرد: ایثار به معنای واقعی در جامعه وجود داشت و شاهد مسابقه ثروت‌اندوزی و پست و مقام گرفتن نبودیم چراکه انقلاب برای این مسائل رخ نداد، این روزها گاهی جوانان می‌پرسند چرا انقلاب شد مگر کشور کمبودی وجود داشت.

عضو شورای شهر همدان افزود: متاسفانه نتوانستیم ایده‌آل‌های ابتدای انقلاب را حفظ کنیم و امروز جوانان مسئول هستند که دوباره حال و هوای الهی را در جامعه طنین‌انداز کنند.

حسنی حلم تصریح کرد: گاهی بودجه‌های خوبی برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته می‌شود ولی به سبب نبود هم‌پوشانی و هم‌گرایی به نتیجه نمی‌رسد، باید از تصمیمات جزیره‌ای و بخشی جلوگیری کرد تا بتوان هر چه سریع‌تر به اهداف رسید.

وی با بیان اینکه جامعه به عنوان یک مدرسه بزرگ است، اظهار داشت: نیاز است در برخی مناطق فعالیت‌های فرهنگی بیشتری انجام شود چراکه فرهنگ‌ها همسان نیست و مردم جامعه از نظر اجتماعی و اقتصادی بینش یکسانی ندارند.

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه مساجد باید به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر تبدیل شوند، گفت: مسجدمحوری به این معناست که مردم احساس کنند تمامی مشکلات آنها در مسجد حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد در محلات بهترین پایگاه برای تجمع افراد و جذب نیروی کار فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: بیشتر مشکلات اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه به سبب ضعیف بودن فرهنگ است که باید تلاش لازم برای اصلاح این روند صورت گیرد.

حسنی حلم با تاکید بر اینکه باید در هیئت امنای مساجد از جوانان نیز استفاده شود، عنوان کرد: تقویت مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند سبب ارتقای سطح شورای فرهنگی شهر همدان شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار