سه هزارو 200 نفر از فرزندان شهدای همدان متقاضی شغل هستند
کد خبر: ۱۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳ 10 March 2015

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت:هم اکنون سه هزارو 200 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان همدان متقاضی شغل هستند که در سال جاری فقط 205 نفر از این افراد در ادارات و نهادهای دولتی استخدام شده اند.

به گزارش ایرنا ؛ناصر عارف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان یکی از مهمترین دغدغه های بنیاد شهید است گفت: در راستای ایجاد اشتغال 176 مورد وام خود اشتغالی به فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات خوداشتغالی 300 میلیون ریال است گفت: 10 درصد از بازپرداخت وام های خود اشتغالی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.

عارف بیان کرد: تاکنون 206 نفر از متقاضیانی که وام خود اشتغالی دریافت کرده اند به مدت پنج سال تحت پوشش بیمه خویش فرمایی تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اضافه کرد:87 مورد تسهیلات مسکن در سالجاری به خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان این استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد:مبلغ این تسهیلات در شهرستان ها 500 میلیون ریال،در روستاها 400 میلیون ریال و در مرکز استان 600 میلیون ریال بوده است.

عارف افزود: 800 نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند که بیش از 50 درصد هزینه های تحصیلی فرزندان شهدا و جانبازان تا مقطع دکترا توسط بنیاد شهید پرداخت می شود.

وی همچنین گفت: یک هزار و 270 دانش آموز خانواده شهدا و جانبازان نیز در استان همدان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند

مدیرکل بنیاد شهید همدان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) اظهارکرد:امروز هرآنچه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد مرهون جانفشانی شهدا است و باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر همواره در اذهان مردم زنده باشد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در سالروز تاسیس این بنیاد و روز شهدا ویژه برنامه های متعددی دارد که برگزاری مجمع ایثار و شهادت،غبار روبی مزار شهدا و بازدید از خانواده معظم شهدا از اولویت برنامه های این روز است.

عارف با بیان اینکه سرکشی مداوم و دیدار با خانواده شهدا از مهمترین برنامه های بنیاد شهید است تصریح کرد:در سالجاری 20 هزارو 500 مورد بازدید از خانواده معظم شهدا،جانبازان ،ایثارگران و آزادگان توسط این نهاد انجام شده است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 58به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران تاسیس شد.

استان همدان هشت هزار شهید،بیش از 17 هزار جانباز و یک هزارو 500 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار