مدیرکل استاندارد همدان گفت: امسال 852 بازرسی فنی توسط اداره استاندارد انجام می‎شود که 111 مورد آن انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 15 October 2015
مدیرکل استاندارد همدان گفت: امسال 852 بازرسی فنی توسط اداره استاندارد انجام می‎شود که 111 مورد آن انجام شده است.

به گزارش فارس، سیدسعید میرنظامی‌مدنی اظهار کرد: شعار روز جهانی استاندارد امسال با عنوان "استانداردها زبان مشترک جهانی" است که به نوعی با شعار سال، نسبت و تناسب دارد.

وی با بیان اینکه از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است، گفت: «استاندارد کودک و ایمنی»، «استاندارد فرهنگ اسلامی و مسئولیت اجتماعی»، «استاندارد و تحول نظام استانداردسازی»، «استاندارد و کیفیت»، «استاندارد و همدلی و همزبانی دولت و ملت» و «استاندارد و اقتصاد مقاومتی» از جمله عناوین هفته استاندارد است.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: در 6 ماهه امسال اداره کل استاندارد در حوزه تدوین و تجدید نظر توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند و در حوزه تدوین نیز فعالیت‌های خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: امسال در حوزه تدوین استاندارد 50 عنوان داریم که در 6 ماهه امسال به 13 عنوان تدوین و تجدید استاندارد رسیده‎ایم.

میرنظامی‌مدنی به تشریح فعالیت‌های دیگر استاندارد پرداخت و گفت: یکی از اقدامات این اداره تدوین استاندارد سفال لالجین همدان است که با همکاری میراث فرهنگی این تدوین در مراحل پایانی است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یک سازمان چابک و کوچک است، اظهار کرد: این سازمان از بستر خصوصی و تعاونی استفاده می‌کند و در کاهش تصدی‌گری همیشه پیشگام بوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: حضور مسئول نظارت، در واحدهای تولیدی و خدماتی لازم است؛ زیرا این شخص باید با اداره کل استاندارد همیشه در ارتباط و تعامل باشد و صدور پروانه‌ها و انحراف از استاندارد را به ما اطلاع دهد.

وی ادامه داد: در مورد صدور پروانه‌ استاندارد امسال 88 درصد پروانه تا پایان سال صادر می‌شود که تاکنون 56.8 درصد از آن صادر شده است.

میرنظامی‌مدنیافزود: در بحث تمدید، تعلیق و ابطال پروانه‌ها نیز امسال تاکنون یک‌هزار و 503 تمدید، 9 تعلیق و 24 پروانه ابطال شده است.

وی در زمینه بازرسی فنی اداره استاندارد نیز گفت: امسال 852 بازرسی فنی در دستور کار است که بیش از 111 مورد آن انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: در بازرسی از مراکز توزیع تا پایان سال 7 هزار و 700 مورد در دست انجام است که 58 درصد از آن محقق شده است.

وی گفت: در ارتباط با آزمون بازخورد همکف از 230 مورد 76 درصد و در آزمون وسایل سنجش سبک نیز از 4 هزار و 500 مورد 73 درصد آن محقق شده است.

میرنظامی‌مدنیدر خصوص صدور مجوز برای آسانسورها نیز بیان کرد: در این مورد نگاه آماری نداریم زیرا به موازات ساختمان‌سازی فعالیت و تأییدیه صادر می‌شود.

وی در ارتباط با تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار نیز گفت: در 6 ماهه امسال یک آزمایشگاه همکار تأیید شده که تا پایان سال 15 تأییدیه دیگر صادر می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار