مدیرکل دامپزشکی استان همدان از مایه‌کوبی بیش از 5 میلیون و 334 هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌ها طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 10 October 2015
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از مایه‌کوبی بیش از 5 میلیون و 334 هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌ها طی امسال خبر داد.

به گزارش فارس؛محمودرضا رسولی با گرامیداشت روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدات صورت گرفته در خصوص اهمیت به تغذیه، شعار روز دامپزشکی «سلامت غذا از مزرعه تا سفره» انتخاب شده است.

وی با اهمیت به ایجاد امنیت غذایی در کشور خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی در توجه به این مهم شعار امنیت غذایی از مزرعه تا سفره را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در بحث امنیت غذایی و سلامت افراد نقش موثری دارد، گفت: کنترل حمله موجودات بیولوژیکی که اقتصاد و بهداشت کشورها را به خطر می‌اندازد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به بیماری مشترک میان انسان و دام، گفت: با کنترل بیماری‌های دامی می‌توان بیماری را در انسان نیز کنترل کرد که اداره دامپزشکیدر تحقق این موضوع نقش‌آفرین است.

رسولی از مایه‌کوبی بیش از 5 میلیونو 334 هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: طی بازدیدهای انجام شده 48 تن لاشه غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم‌سازی شده است.

وی از شهروندان خواست با کارکنان ادارات دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی از سوی عرضه‌کنندگان، مراتب را با شماره تماس 1512 مطرح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی به حوزه دامپزشکی بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد، افزود: این سازمان نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار