رئیس شورای شهر همدان گفت: امروز توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان فراموش شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 07 October 2015
رئیس شورای شهر همدان گفت: امروز توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان فراموش شده است.

به گزارش فارس، علی‌اکبر نظری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با بیان اینکه طرح «توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان» در شورای شهر به نام «کمیته مناطق محروم» شکل گرفت و در آغاز اجرای آن با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: اگر ساماندهی مناطق حاشیه شهر همدان را در دستور کار قرار ندهیم در آینده نیز به عنوان تهدیدی جدی مطرح خواهند شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان فراموش شده، گفت: 150 هزار نفر از مردم شهر همدان در این مناطق زندگی می‌کنند و باید آنها از امکانات لازم برخوردار شوند.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: طرح تفصیلی در حال بازنگری است و باید ادارات نیز راهکار لازم را در خصوص اجرای پروژه‌ها در مناطق حاشیه شهر ارائه دهند.

وی افزود: طرح توانمندسازی در مرحله نخست علاوه بر پنج منطقه حاشیه شهر همدان، جاده فقیره، محمدیه، دره‌ مردابیگ و کوی صادقیه را شامل می‌شد که جزء الحاقات طرح توانمندسازی شورای شهر بود.

نظری با بیان اینکه در اجرای طرح توانمندسازی مردم همکاری خوبی با شورای شهر داشته‌اند، تصریح کرد: پس از اتمام زمان مقرر در اجرای کاربری عمومی، قانون تملک اجرا خواهد شد که در این زمینه باید دولت فکری کند.

وی خواستار اجرای طرح توانمندسازی مناطق پنج‌گانه حاشیه شهر همدان شد و افزود: شهرداری در خصوص اجرای این طرح‌ها نسبت به سایر ادارات عملکرد خوبی داشته است.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری در احداث فرهنگسراها، ساماندهی رودخانه‌ها و فاضلاب‌ها و باز کردن معابر در حاشیه شهر‌ها عملکرد قابل توجهی داشته است، گفت: اکنون منطقه فقیره کاملاً سیستم شهری به خود گرفته و در این خصوص دولت یک ریال کمک نکرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در ابعاد مختلف آسیب وجود دارد، افزود: بزرگترین آسیب حاشیه شهرها این است که برخی نمایندگان و نیز دولت قبلی به هنگام انتخابات به فکر رفع مشکل آب، برق و گاز این مناطق بودند اما پس از انتخابات این موضوع را فراموش می‌کنند که مشکلی جدی برای شهر ایجاد می‌کند.

معاون میراث فرهنگی همدان نیز با بیان اینکه بازنگری خوبی در خصوص طرح‌های حاشیه شهر همدان نمی‌شود، اظهار کرد: با حداقل داشته‌ها می‌توان در حاشیه شهرها بستر ایجاد امکانات را فراهم کرد.

بهرام توتونچی گفت: یکنواخت‌سازی فضاهای فرهنگی در مناطق حاشیه شهر همدان باید مورد توجه جدی باشد.

وی افزود: در مصلای همدان چندین فضای فرهنگی از جمله موزه هنر معاصر در حال ساخت است که اگر در حاشیه شهر ساخته می‌شد فضای فرهنگی این مناطق مورد توجه قرار می‌گرفت.

معاون میراث فرهنگی همدان خواستار ایجاد دفاتر محلی با حضور کارشناسان و مسئولان در مناطق حاشیه شهر شد و افزود: چنین امکانی باعث شناسایی نیازهای این مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تفکر طرح تفصیلی دگرگون شود و نگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر مورد توجه قرار گیرد، گفت: هدف‌گیری در بهترین نقطه شهر جز اینکه تعادل اجتماعی و فرهنگی شهر را برهم زند، چیز دیگری نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار