کارگردان تئاتر کودک با بيان اينكه نمایش «پرواز ستاره ای» به پرورش کودکان از طریق آموزه های اخلاقی می پردازد، گفت: نادیده گرفتن عنصر تخیل در هنر تئاتر به نمایش ضربه می زند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 05 October 2015
کارگردان تئاتر کودک با بيان اينكه نمایش «پرواز ستاره ای» به پرورش کودکان از طریق آموزه های اخلاقی می پردازد، گفت: نادیده گرفتن عنصر تخیل در هنر تئاتر به نمایش ضربه می زند.

به گزارش مهر؛نیما بیگلریان با بیان اینکه عنصر تخیل در هنر تئاتر بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: استفاده از واژه ها و ابزاری که تخیل را برای کودک خلق کند و قابل توجه وی باشد موجب جذب مخاطب خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار و داستان هایی که برای مخاطب نوجوان نوشته می شود معمولا قصه محور پیش می رود، افزود: کودکان مخاطب اصلی در تئاتر کودک هستند و تئاتر کودک در جشنواره مخاطب خود را پیدا کرده چراکه همواره از آن استقبال می کنند.

بیگلریان با بیان اینکه کارگردانان نمایش کودک تا حدودی طبق نیاز مخاطب آثار خود را ارائه می دهند، گفت: از آنجا که کار یک هنرمند همواره باید براساس نیازهای جامعه باشد هنرمندان کار کودک نیز مطابق نیازهای روز کودک، آثار خود را تولید می کند.

وی با تاکید براینکه نمایش کودک سرشار از نقاط قوت است، ادامه داد: نکات آموزشی، اخلاقی و تربیتی باید در کار کودک لحاظ شود تا اثر پیامد و بازخوردی سازنده داشته باشد.

کارگردان تئاتر کودک تاثیر عناصری چون رنگ، موسیقی و دکور در نمایش کودک را بسیار اثرگذار دانست و افزود: شکل بصری کار در صحنه نمایش انجام و مخاطب بیش از هر چیز دیگری با صحنه درگیر می شود.

بیگلریان به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اشاره و عنوان کرد: برگزاری چندین و چند ساله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان سبب شده تا همدان را به عنوان قطب تئاتر کودک و نوجوان بشناسند.

وی با اشاره به نمایش «پرواز ستاره ای» گفت: این نمایش به رشد و پرورش کودکان از طریق آموزه های تربیتی و اخلاقی می پردازد و روایتگر پرورش کودکانی است که رو به بلوغ و رشد فکری و جمعی هستند و نیز تلنگری به بزرگتران است تا حواس خود را برای تربیت آنها جمع کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار