معاون فرماندار نهاوند گفت: مردم ولی نعمت ادارات و دستگاههای دولتی و غیر دولتی هستند، لذا روابط عمومیها باید نماد مردمداری و گوش شنوای آنان برای انتقال خواسته های مردم به مسوولان مربوطه باشند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 29 September 2015
معاون فرماندار نهاوند گفت: مردم ولی نعمت ادارات و دستگاههای دولتی و غیر دولتی هستند، لذا روابط عمومیها باید نماد مردمداری و گوش شنوای آنان برای انتقال خواسته های مردم به مسوولان مربوطه باشند.

به گزارش ایرنا؛ رضا سلامتی در مجمع عمومی روابط عمومی های ادارات شهرستان نهاوند در محل فرمانداری افزود: یکی از عوامل بلوغ هر سازمان پاسخگویی به مردم و دفاع از حقوق آنان است زیرا اگر منافع مردم تامین شود منافع سازمان نیز تامین خواهد شد.

وی اعتماد سازی را یکی از مهمترین کارهای روابط عمومیها ذکر کرد و افزود: یکی از برنامه ها و وظایف روابط عمومیها اعتماد سازی عمومی نسبت به دستگاه مربوطه و تسهیل در ارتباط برون سازمانی و درون سازمانی است که هردوی این عوامل موجب بالا رفتن کارکرد سازمان می باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی از وظایف مهم روابط عمومی است، اظهار کرد: انجام این مهم نیاز به تولید فکر و خلاقیت و ابتکار دارد چرا که با بهره گیری از روشهای سنتی نمی توان روابط عمومی پویا و کارآمد داشت.

سلامتی گفت: هدف فعالیتهای روابط عمومی در یک سازمان بایستی چنان باشد که کارکنان منافع خود را با سازمان یکی بدانند، به عبارت دیگر به این موضوع دست یابند که ضرر سازمان ضرر آنها و نفع سازمان منفعت آنهاست.

معاون فرماندار نهاوند اطلاع رسانی درست و به موقع به مدیر سازمان را یکی دیگر از وظیفه های عمده روابط عمومی برای جلب مشارکت مردمی ذکر کرد و افزود: مسوول روابط عمومی باید اطلاع رسانی درستی نسبت به وقایع خارج از سازمان در اختیار مدیر بگذارد تا مدیر نیز بتواند بر اساس واقعیات برنامه های خود را به پیش ببرد و از بروز شایعات جلوگیری به عمل آید .

وی در این ارتباط اضافه کرد: روابط عمومی بایستی پیام و مشکلات و انتقادات مردم را طوری به مدیران منتقل کند که جبهه گیری و جهت گیری در مدیران به وجود نیاید و مدیران نیز باید به روابط عمومیها اعتماد داشته باشند و آنان را به عنوان مشاورانی امین قلمداد کنند.

وی رعایت اخلاق و حسن خلق با ارباب رجوع و مردم را عامل موفقیت بیشتر جلب نظر مردم به سازمان ذکر کرد و افزود: اخلاق داشتن سعه صدر از مهمترین ارکان کار روابط عمومیهاست و یک مسئول روابط نباید فکر کند با دانستن تکنیکها و مهارتهای ارتباطی به یک روابط عمومی کارامد تبدیل خواهد شد .

در پایان این مراسم برای تشکیل هیات رئیسه روابط عمومی شهرستان از بین داوطلبان رای گیری به عمل آمد که جمیدرضا سیف مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت، پیمان شیراوند مسئول روابط عمومی شهرداری ، فاطمه سلگی مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی و وحید سیفی کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش با اکثریت آراء به عضویت هیات رئیسه روابط عمومی نهاوند انتخاب شدند .

قابل ذکر است که از سال 84 شهرستان نهاوند به عناون یکی از اولین شهرهای کشور اقدام به تشکیل هیات رئیسه روابط عمومیها در سطح شهرستان نمود و این سومین هیات رئیسه روابط عمومی های شهرستان می باشد .

هیات رئیسه روابط عمومیها شهرستان دارای هفت عضو می باشد که علاوه بر چهار عضو انتخابی فرماندار به عنوان رئیس ، معاون فرماندار به عناون نایب رئیس و مسئول روابط عمومی فرمانداری به عنوان دبیر هیات رئیسه محسوب می شوند .

ساماندهی در امور روابط عمومی و تدوین سیاستهای واحد برای پیشبرد روابط عمومی های شهرستان از جمله اهداف هیات رئیسه روابط عمومی ها می باشد.

شهرستان نهاوند با دار بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار