رئیس فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: همدان در حوزه آموزشگاه‌های آزاد پس از استان‌های مازندارن و اصفهان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 14 August 2015
رئیس فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: همدان در حوزه آموزشگاه‌های آزاد پس از استان‌های مازندارن و اصفهان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم؛علیرضا مهرابی درهمایش فرصت‌های مهارت در فنی‌وحرفه‌ای همدان اظهار داشت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دارای دو بال مراکز دولتی و مراکز خصوصی است که اگر یکی از این دوبال دچار نقصان شود کار بال دیگری به زحمت می‌افتد.

رئیس فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه سهم تعهدات آموزش در آموزشگاه‌های آزاد در کشور بیش از ۵۰ درصد است، افزود: در سال گذشته ۴۴ درصد مهارت‌های استان توسط آموزشگاه‌های آزاد به متقاضیان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ آموزشگاه‌های آزاد در استان به وضعیت اشتغال نیز کمک می‌کند، تاکید کرد: تاسیس یک آموزشگاه حداقل برای چند نفر اشتغالزایی می‌کند که این مسئله به رفع مشکل بیکاری در جامعه کمک می‌کند.

مهرابی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای فنی و حرفه‌ای نیست، اظهار داشت: اعتبارات و تعداد کارکنان دولتی در فنی و حرفه‌ای محدود هستند از این رو ورود بخش خصوصی به این حوزه کمکی به رفع مشکلات است.

وی تصریح کرد: تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی که مقام معظم رهبری نیز به واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید دارند از ضرورت‌های ورود بخش خصوصی به این حوزه است.

رئیس فنی‌وحرفه‌ای استان به برخی از اقدامات فنی و حرفه ای اشاره و بیان کرد: سال گذشته تمام آموزشگاه‌های استان رتبه بندی شدند و امسال نیز ۶۰ آموزشگاه دیگر به این آمار اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق توافقنامه‌ای که با بانک توسعه و تعاون بسته شد، ۲۵ آموزشگاه در استان برای تجهیز امکانات خود تسهیلات دریافت کردند.

مهرابی به شناسایی و پلمپ آموزشگاه‌های غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: داشتن مجوز تنها شرط ما جهت بازگشایی آموزشگاه‌ها برای متخطیان است.

وی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های ارتقای مهارت برای مربیان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه با ادارات و نهادها، جلسات هم اندیشی و ورود آموزشگاه‌ها به فناوری‌های نو برخی دیگر از برنامه‌های این نهاد بوده است.

رئیس فنی‌وحرفه‌ای استان افزود: کارآموزان میوه‌هایی هستند که توسط آموزشگاه‌ها به بازار کار تحویل داده می‌شوند پس دقت کنید میوه‌های شما بدون ایراد و مطلوب ارائه شوند.

وی به دیگر اقدامات و طرح‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: طرح‌های فاتح، انفال، دانشجویان، آموزش فرزندان کارمندان دولت و طرح توانمندی روستاییان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مرکز فنی‌وحرفه‌ای استان همدان در تحقق سند راهبردی مهارت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار