مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از اواخر هفته جاری همدان بارانی می‌شود، گفت: احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در همدان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 02 December 2015

مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از اواخر هفته جاری همدان بارانی می‌شود، گفت: احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در همدان وجود دارد.

به گزارش فارس،سید‌مهرداد حسینی اظهار کرد: از اواخر هفته جاری با احتمال بارش باران در همدان، وقوع سیل و روان‌آب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، هوای همدان شاهد بارندگی‌، بروز مه همراه با کاهش دید و کاهش دما خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: مردم و مسئولان آمادگی و هوشیاری لازم برای مواجه شدن با بارش‌ها و وقوع سیل را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی اطلاعیه‌ای مبنی بر احتمال وقوع سیل صادر کرده است، گفت: هر چند در این اطلاعیه وقوع سیل تنها در حد احتمال است و بیشتر برای استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان و اطراف همدان پیش‌بینی شده اما با توجه به تردد حجم عظیمی از زائران حسینی از همدان، باید آمادگی لازم را داشت.

حسینی با تأکید بر اینکه چهارشنبه به ویژه هنگام شب در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد، خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه در استان همدان شاهد بارندگی خواهیم بود که در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران در سال زراعی جاری بیش از حد نرمال خواهد بود، گفت: این مسئله نباید ما را از جمع‌آوری آب‌ها غافل کند، بلکه باید به ذخیره‌سازی بارش‌ها پرداخت.

مدیرکل هواشناسی استان همدان تأکید کرد:‌ در حال حاضر شاهد تغییر اقلیم و جابجایی بارش‌ها از فصل زمستان به پاییز هستیم به طوری که شدت، مدت و زمان بارش‌ها در حال تغییر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار