صنایع دستی از مالیات معاف می شود/ رشد ۱۱ درصدی بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی

استاندار همدان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از اجرای معافیت مالیاتی صنایع دستی خبر داد و گفت: واحد‌های صنایع دستی استان برای درآمدزایی بیشتر باید به سمت راه اندازی فروشگاه‌ها در کنار تولید باشند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ 01 June 2024

استاندار همدان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از اجرای معافیت مالیاتی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، در شصت و دومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوع‌های مختلف مشکلات مجوز‌های واحد‌های صنایع دستی، حذف معافیت‌های مالیاتی کارفرمایان، اخذ مالیات کارآگاهان صنایع دستی، تخصیص تسهیلات تکلیفی دستگاه‌های اجرایی استان و نداشتن حساب ویژه از سوی بانک مرکزی برای رفع موانع تولید بررسی شد.صنایع دستی از مالیات معاف می شود/ رشد ۱۱ درصدی بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی

در این نشست استاندار همدان خواستار اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکار و فعالان صنایع دستی شد و گفت: واحد‌های صنایع دستی استان برای درآمدزایی بیشتر باید به سمت راه اندازی فروشگاه‌ها در کنار تولید باشند.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: لیست رشته‌های صنایع دستی که شامل مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است به دستگاه‌های مربوطه ارسال شود و حمایت از صنایع دستی را همه جانبه خواهیم داشت.

وی در خصوص قانون معافیت سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر از سوی تأمین اجتماعی هم گفت: این قانون باید شامل همه واحد‌های صنایع دستی شود و این موضوع که در قانون تنها برای ۶ رشته صنایع دستی را شامل می‌شود و به عنوان پیشنهاد از سوی استان در شورای گفتگوی دولت کشور بررسی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان نیز گفت: ما برای حمایت از صنایع دستی استان حذف مالیات را برای همه واحد‌های صنایع دستی را به شرط رعایت شرایط نرخ صنفی خواهیم داشت.

ذکوری افزود: معافیت صنایع دستی شامل سقف فروش هم نمی‌شود و تا هر چه قدر باشد هیچ مبلغی بابت مالیات گرفته نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز گفت: ما در استان همدان ۴ هزار و ۸۹۷ بیمه شده صنایع دستی قالی بافی داریم و در برخی رشته صنایع دستی شامل تخفیف‌های پرداختی بیمه می‌شوند.

جمور افزود: ما در استان تا پیش از دولت سیزدهم بیش از ۲۴۳ هزار نفر بیمه شده داشتیم که به ۲۷۱ هزار نفر رسیده و رشد بیش از ۱۱ درصدی داشته است و در صدد هستیم تا پایان امسال سهم پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را به ۵۰ درصد جمعیت استان برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار