مقرر شده با تمام مشترکان اینترنتی که کارکرد بالایی دارند تماس بگیرند تا بر روی سیستم و مودم‌شان کد ایمنی وارد شود و بدین ترتیب امکان سوءاستفاده برای سایرین از بین رود
کد خبر: ۲۸۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 30 August 2016
مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین است.

به گزارش ایسنا، قاسم نظری‌پویا سه‌شنبه 9 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت مخابرات بیش از دو میلیون مشترک دارد و با خدمات بسیار متنوع در سطح استان ارائه سرویس می‌دهد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در هر جامعه توسعه شاخص‌های مخابراتی است که پیشران توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال مزین به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، تصریح کرد: شرکت مخابرات در بحث اقدام و عمل گام‌های موثری برداشته و شعار سال را سرلوحه قرار داده و سعی کرده‌ایم در خرید تجهیزات و استفاده بهینه از منابع و امکانات مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را رعایت کنیم و گام مثبتی در این زمینه برداریم.

نظری‌پویا افزود: با مساعدت و کمک مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استان گام‌های خوبی در جهت توسعه زیرساخت‌های مخابراتی برداشته شده است به طوریکه در بحث فناوری تلفن ثابت در حال حاضر 751 هزار تلفن منصوبه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، 607 هزار تلفن مشغول به کار است و تعداد 141 هزار تلفن ثابت با ظرفیت آزاد برای واگذاری داریم.

وی میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت را در سطح استان 33.53 درصد و در شهر همدان 42.5 درصد دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت روستایی زیادی داریم ضریب نفوذ در مجموع بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه 3792 دستگاه تلفن همگانی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: 1083 روستا در سطح استان وجود دارد و امسال نخستین استانی بودیم که کلیه تلفن‌ها را به خانوارهای روستایی واگذار کردیم.

نظری‌پویا ادامه داد: از طریق شبکه تلفن ثابت در مجموع  503 مرکز تلفن روستایی و 246 سایت WLM پوشش ارتباطی شبکه روستاها را انجام می‌دهند که این به جز سایت‌های تلفن همراه اول است.

وی عنوان کرد: در حوزه فناوری ارتباطات سیار تعداد 689 سایت BTS تلفن همراه و 246 سایتWLM  با تعرفه تلفن ثابت در روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلفن روستایی علاوه بر پوشش تلفن ثابت، رومینگ تلفن همراه را هم برعهده دارد، تصریح کرد: از اقدامات مهم و گسترده شرکت ارتباطات سیار در سالجاری فاز نخست توسعه و راه‌اندازی سایت BTSهای نسل سه و چهار به منظور فراهم ساختن ظرفیت اینترنت پرسرعت برای مشترکین آغاز شده و بنا داریم تا پایان سال این تعداد سایت را به 283 سایت برسانیم.

نظری‌پویا اعلام کرد: تعداد سایت‌های همراه اول به 972 سامانه کاملا BTS همراه اول می‌رسد که با تعداد 246 سایت WBL، در مجموع 1218 سامانه تلفن همراه پوشش همراه اول استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اینترنت کارهای بزرگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: 111 هزار و 800 پورت دیتا و ADSL در مراکز شهری و روستایی استان نصب شده که از این تعداد 77 هزار و 300 پورت دیتا به مشترکین واگذار شده و 34 هزار پورت آزاد برای واگذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف پیک پهنای باند دیتا در استان 3.2 گیگابیت در ثانیه و میانگین مصرف 1.9 تا 1.2 گیگ است و در واقع 1.2 گیگ ظرفیت خالی برای واگذاری داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان اظهار کرد: 596 روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و قرار است به مابقی روستاها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال اینترنت پرسرعت واگذار شود.

وی اضافه کرد: اعتبار واگذاری اینترنت پرسرعت در 285 روستا از محل اعتبارات داخلی مخابرات و 311 روستا از محل اعتبارات وزارتخانه تأمین شده است.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: برای شبکه‌های شبا، رشد و بانک‌ها 3324 پورت دیتا واگذار شده که ظرفیت واگذاری بسیار قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر وجود زیرساخت‌های تلفن ثابت، همراه و اینترنت، بیش از 5500 کیلومتر فیبرنوری در داخل و بین شهرها و روستاها انتقال یافته است.

نظری‌پویا افزود: بسترهای ارتباطی مشابه اتوبان‌ها و شاهراه‌های ارتباطی در سطح استان فراهم شده است که این امر استان و شهر همدان را به استان و شهر الکترونیک تبدیل می‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات شرکت مخابرات برای تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی استان و شبکه ملی ارتباطات، اجرای فیبرنوری برای مراکز تجاری، دولتی، بیمارستان‌ها و هتل‌ها تحت عنوان FTTB است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای در بیش از 20 نقطه از ادارات و سازمان‌ها فیبرنوری اجرا شده و 15 نقطه دیگر در برنامه است تا بدین ترتیب خدمات ایمنی و پایداری به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان تصریح کرد: مخابرات آمادگی دارد براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا فیبرنوری را تحت عنوان میکرو فیبر به منازل ببرد.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه‌ای تحت عنوان Wi-Fi برای 68 نقطه در سطح استان پیش‌بینی شده که فاز نخست در 26 نقطه شهر همدان پیاده می‌شود به طوریکه تجهیزات لازم فراهم شده و به محض تملک نقاط موردنظر، تا پایان سال برای نقاط پرترافیک اینترنت بی‌سیم مهیا خواهد شد تا مردم از این سرویس نحو خوبی استفاده کنند.

نظری‌پویا با اشاره به تخفیف 40 درصدی در تعرفه واگذاری اینترنت در سطح استان، به ارائه خدمات غیرنقدی اشاره کرد و گفت: خدمات غیرنقدی مشابه ATMهای موجود برای نخستین‌بار به صورت آزمایشی در همدان زیر بار رفته است که با این اقدام، نقاط بهره‌برداری ‌از خدمات غیرنقدی را با مشارکت پست بانک افزایش داده‌ایم.

وی تعداد پورت‌های منصوبه واگذار شده اینترنت را 75 هزار و ظرفیت آزاد را بیش از 35 هزار دانست و اعلام کرد: میانگین ترافیک مصرفی اینترنت به ازای هر مشترک و کاربر در استان همدان 8.3 گیگابایت در ثانیه، در کشور 8 گیگابایت و در دنیا بین 35 تا 40 گیگابایت است.

نظری‌پویا در ادامه گفت: بیش از 100 پروژه در زمینه توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت، فیبرنوری، موبایل و اینترنت پرسرعت با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که پروژه‌های زیادی با رقم قابل توجهی در آستانه افتتاح و بهره‌برداری داریم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: همدان جزء معدود استان‌هایی است که مخابرات پوشش مطلوبی در سطح جاده‌های مواصلاتی دارد و نقاط کور کمی در سطح استان داریم آنتن‌دهی ندارد که برای آنها هم برنامه داریم تا نقاط کوری در جاده‌های اصلی و حتی فرعی را پوشش دهیم.

نظری‌پویا با بیان اینکه بیش از 1000 سامانه تلفن همراه در سطح استان در حال پوشش است، افزود: پوشش جمعیتی مخابرات در سطح شهرها کامل بوده اما در سطح روستاها بیش از 99 درصد است.

وی درباره دکل‌های مخابراتی غیراستاندارد نیز گفت: در کل استان و کشور دکل مخابراتی غیراستاندارد نداریم بلکه ممکن است صحبت از غیرمجاز بودن آن به میان آمده باشد چرا که در روزهای نخستین کسی از شهرداری برای دریافت مجوز نصب دکل مراجعه نمی‌کرد و خود اقدام به راه‌اندازی و تاسیس می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه سیگنال‌های سایت‌های تلفن همراه به صورت دائمی ارزیابی می‌شود و در برخی موارد فراتر از انتظار است، عنوان کرد: هیچ سیستم و سایت غیراستانداردی در سطح استان وجود ندارد و موارد موجود مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و هیچ مشکلی ندارد.

نظری‌پویا مطالبات معوقه مخابرات از مشترکین تلفن قابت و اینترنت را بیش از 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم مردم به تعهدات خود عمل کرده و پرداخت‌ها به موقع صورت گیرد تا از برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان عقب نمانیم.

نظری‌پویا در ادامه گفت: پس از واگذاری مخابرات، براساس ضوابط قانون کار و براساس تأیید وزارت کار حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

وی درباره قطعی اینترنت نیز عنوان کرد: گاهی به علت انجام امور مربوط به کابل برگردان‌ها و گاهی برای اعمال تغییرات در شبکه و توسعه آن قطعی اینترنت رخ می‌دهد همچنین در بعضی مواقع قطعی‌های بین استانی وجود دارد که دست ما خارج است اما به تازگی برنامه‌ای را آغاز کرده‌ایم تا ایراد کار و مواردی که باعث نارضایتی مشتری می‌شود را شناسایی کرده تا نسبت به رفع آن اقدام شود تا قطعی‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه این اقدام به صورت رایگان انجام می‌شود ظرف یکی دو ماه آینده تغییر محسوسی در کسب رضایت مشتریان خواهیم داشت، عنوان کرد: همدان در بهینه‌سازی شبکه و کمبود قطعی سرویس جزء استان‌های برتر است به طوریکه قصد داریم تا پایان سال برنامه طرح توسعه گسترده را اجرا کنیم تا میزان قطعی‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پایین آوردن قیمت و بالا بردن سرعت اینترنت از اقدامات شرکت مخابرات است اما متاسفانه سرمایه ملی 35 هزار پورتی مهیا برای واگذاری را نمی‌توانیم بنا به دلایلی واگذار کنیم.

به گفته نظری‌پویا، ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین است و اگر مدعی تحقق دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری هستیم باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه پایداری مشترکین در شبکه و واگذری پورت‌ها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: 400 روستا از سرویس WBL به عنوان فناوری تلفن همراه استفاده می‌کنند و اینترنت پرسرعت ندارند اما تا پایان سال شرکت با هزینه دولت از محل اعتبارات USO به دنبال ارتقاء سرعت اینترنت در این روستاها است.

وی خاطرنشان کرد: 598 روستا نیز به اینترنت سیمی پرسرعت دسترسی دارند اما استقبال آنچنانی نمی‌شود به طوریکه تنها 50 درصد پورت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدن اعلام کرد: تا پایان امسال تمام روستاهای فاقد اینترنت پرسرعت از این سرویس بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: مقرر شده با تمام مشترکان اینترنتی که کارکرد بالایی دارند تماس بگیرند تا بر روی سیستم و مودم‌شان کد ایمنی وارد شود و بدین ترتیب امکان سوءاستفاده برای سایرین از بین رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار