نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان که بانک ها اقتصاد و صنعت کشور را مختل کرده اند، گفت: اگر بانک ها همراه با بخش صنعت نباشند متضرر خواهیم شد و باید این سیستم اصلاح شود.
کد خبر: ۲۶۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 22 July 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان که بانک ها اقتصاد و صنعت کشور را مختل کرده اند، گفت: اگر بانک ها همراه با بخش صنعت نباشند متضرر خواهیم شد و باید این سیستم اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان ملایر افزود: بخش صنعت و تولید کننده کشور در چند سال گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه، سوء مدیریت و واردات بی رویه گذشته، قادر نبودن به نوسازی ماشین آلات و بویژه عملکرد بانک ها باعث شده در 60 و 70 درصد شهرک های صنعتی تولید متوقف شود.

وی اظهار کرد : با وجود این که این مشکل دولت و سیاستگذاری ها و تحریم ها بوده، پس چرا باید دود این مشکلات به چشم صنعتگر برود و چرا بانک ها نباید با صرفنظر کردن از بخشی از مطالبات خود و متوقف کردن افزایش پلکانی نرخ سودها، بخشی از این مشکلات را تحمل کنند.

کاظمی با تاکید بر این که بانکها در کشور ساز خود را می زنند، افزود: بر این اساس اصلاح نظام بانکی را در مجلس در دستور کار داریم و به اعتقاد من سیستم بانکی باید اصلاح شود تا بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم.

وی که خود از پایه گذاران صنعت فولاد در ملایر است ، ادامه داد: این در حالیست که با وجود پیگیری های مجدانه و تشکیل جلسه با معاونان وزرا، استانداران همدان و استان مرکزی و مدیر عاملان بانک ها در تهران و تصویب استمهال 18 ماهه و سرمایه درگردش برای فولاد جعفری در ملایر و اراک که هفت سال تعطیل شده اند، بانک ها ادعای وثیقه کرده اند که کار را در مرحله نهایی برای ما بی نتیجه گذاشته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با تاکید بر این که از حل مشکلات واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی نیز غافل نیستیم، گفت: امسال با وجود مشکلات اقتصادی، دولت 160هزار میلیارد ریال برای راه اندازی هفت هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی به منظور تحقق بخشیدن به شعار اقتصاد مقاومتی اختصاص داده است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به این که خانواده دولت بسیار بزرگ است و دولت 90 درصد از دریافت ها و درآمدهای خود را صرف پرداخت حقوق و مزایا و اضافه کار کرده و چیزی برای توسعه و عمران و آبادانی کشور نمی ماند، باید به بخش خصوصی بها دهد.

وی ادامه داد : با وجود این که چهار ماه از سال گذشته، یک ریال اعتبار عمرانی به استان ها ابلاغ نشده و در روستاها کارهای عمرانی معطل مانده است.

وی با بیان این که پیگیر مطالبات روستاییان مبنی بر احیای قنوات، بهسازی، اجرای سیستم قطره ای و آبیاری نوین هستیم، گفت : اتاق بازرگانی باید فعالتر در مجلس و کمیسیون های مختلف حضور پیدا کند و عملی شدن مصوبات ستاد تسهیل استان باید بیشتر نظارت شود.

*** آمریکا یی ها به دنبال ناامن جلوه دادن ایران برای سرمایه گذاری خارجی هستند

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرف مقابل ما در توافق هسته ای صادق نیست و به عناوین مختلف سعی دارد اشکال تراشی کند.

کاظمی بیان کرد : آمریکایی به دنبال ایجاد فضایی هستند که به سرمایه گذار خارجی بقبولانند که ایران جای امنی برای سرمایه گذاری نیست و این مشکل اساسی ما است.

وی امنیت را اساسی ترین تضمین برای سرمایه دانست و تاکید کرد: در این فضایی که همه کشورهای اطراف ما که شعله ترور، تخریب و آدم کشی موج می زند، باید امنیتی که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش نیروهای مسلح ایجاد شده را قدر دانسته و آن را تبلیغ کنیم.

وی ادامه داد : خود ما گاهی بی تاثیر در این ناامنی ها نیستیم و نیاز است عملکرد و صحبت های مسوولان در راستای تقویت امنیت باشد تا هم سرمایه گذار داخلی و هم خارجی برای سرمایه گذاری تشویق شود.

کاظمی ادامه داد : آنچه که در برنامه چشم انداز 20 ساله کشور مطرح شده، رشد هشت درصدی اقتصاد است که رهبر معظم انقلاب روی تحقق آن تاکید دارند.

وی یادآور شد : اگر می خواهیم به رشد هشت درصدی در اقتصاد تا پایان امسال برسیم باید بخش صنعت را حمایت و سیستم بانک را اصلاح کنیم و با افزایش تولید و ایجاد اشتغال وضعیت کشور را سامان دهیم.

وی با اشاره به این که به دنبال جذب سرمایه گذار در بخش معدن ملایر هستیم، گفت : از چهار سرمایه گذار چینی برای آوردن چهار کوره ذوب در ملایر دعوت کردیم که راه آهن این شهر را به عنوان ظرفیتی قوی برای حمل و نقل دانستند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار