کاظمی
جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ملایر با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در حالی برگزار شد که در این جلسه ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای ایجاد اشتغال بر پرداخت ۱۳۸۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌های عامل در سطح استان اشاره شد.
کد خبر: ۴۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 23 June 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله کشور اشتغال است اظهار داشت: حل این مشکل بر عهده مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط است که با برنامه‌ریزی دقیق و مدونی که صورت می‌گیرد امیدوار هستیم در دولت دوازدهم بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای رفع مشکلات بیکاری کشور برداریم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر محمدکاظمی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور که اگر بخواهیم مشکلات بیکاری کشور را به‌طور اساسی برطرف کنیم باید در سال یک‌میلیون شغل ایجاد شود بیان کرد: تاکنون هیچ کشوری با رشد بالای ۸ درصد هم نتوانسته این رقم اشتغال را در سال ایجاد کند.

وی بابیان اینکه حتی چین به‌عنوان اقتصاد مطرح در دنیا نتوانسته بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کند افزود: این بدان معنا نیست که ما منتظر بنشینیم و در انتظار یک اتفاق خاص باشیم.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس در خصوص موضوع بیکاری و اشتغال چندین بار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان متولی اصلی اشتغال به مجلس خواسته و از ایشان برنامه‌ریزی مشخص خواسته‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده درزمینه اشتغال زمانی جواب خواهد داد که بازخورد کار را در میان مردم و خانواده‌ها ببینیم.

کاظمی افزود: یکی از راهکارهای اساسی درزمینه اشتغال این است که روی ظرفیت‌های منطقه‌ای فکر کنیم که اگر برنامه‌ریزی دقیق و مدون و کارشناسی شده داشته باشیم قطعاً با توجه به ظرفیت منطقه، ایجاد اشتغال امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با سبزه شهرستان به دلیل اینکه سیستم بسته‌بندی وجود ندارد حاصل زحمات باغداران ما به تاراج می‌رود و بازارها را ازدست‌داده‌ایم، تنها در حال حاضر عراق خواستار محصولات ماست.

وی از آمادگی کامل نمایندگان شهرستان برای پیگیری مطالبات مردم، جذب اعتبارات و پیگیری برای رفع مشکلات خبر داد و گفت: بحث نام‌گذاری ملایر به‌عنوان شهر ملی مبل و منبت یکی از پیگیری‌های اساسی نمایندگان ملایر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه همه مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی در بحث اشتغال و برطرف شدن مشکلات بیکاری جوانان جامعه دخیل هستنداظهار کرد: لازم است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که مردم ببینند و بدانند که مسئولان در این خصوص حرکت کرده و اثرات آن را در زندگی خود درک کنند.

نماینده مردم ملایر در ادامه گفت: قطعاً با همدلی، صمیمیت، وفاق، وحدت و یکرنگی کار به یاری خداوند پیش خواهد رفت و روزبه‌روز شاهد پیشرفت و توسعه همه‌جانبه ایران عزیزمان خواهیم بود.

همچنین در این جلسه بر از دست رفتن بازارهای جهانی کشمش ملایر و ایجاد خانه مبلمان در این شهرستان هم اشاره شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار