رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه تعداد جلسات سمن ها با شورای شهر بسیار کم است، گفت: بیشتر مکاتبات سمن ها با شورای شهر همدان در زمینه کمک های خیریه بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 01 June 2016
شهردار همدان بابیان اینکه باید به جوانان فرصت بروز و ظهور داد، گفت: مشارکت جوانان در برنامه‌ها کلید توسعه همه‌جانبه است.

به گزارش مهر، سید مصطفی رسولی در صحن شورای شهر همدان که با حضور مسئولان سمن های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید فضا را به ایده های نو و افراد نابغه داد، تاکید کرد: باید مدیر جوان و متخصص را برای آینده استان همدان تربیت کنیم.

سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه آمادگی برای همکاری با سازمان های مردم نهاد وجود دارد، گفت: باید تشکیل جلسات با سمن ها ادامه داشته باشد و دبیران سمن ها پیگیر کار باشند و با دعوت از مدیران شهری به جلسات به تبادل نظر بپردازند.

شهردار همدان با ابراز خرسندی از حضورسمن ها در این جلسه تاکید کرد: دبیرخانه ای در شورای شهر و شهرداری تشکیل و از فکر نو این جوانان استفاده می شود.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه تعداد جلسات سمن ها با شورای شهر بسیار کم است، گفت: بیشتر مکاتبات سمن ها با شورای شهر همدان در زمینه کمک های خیریه بوده است.

سازمان های مردم نهاد باید مطالبه گر باشند

علی اکبر نظری با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید مطالبه گر باشند و شورای شهر همدان نیز در حد توان مجموعه را کمک خواهد کرد، گفت: باید گزارش هایی از وضعیت فعالیت سمن ها به شورای شهر ارائه شود تا شهرداری مکلف به استفاده از سمن ها باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از همکاری سمن ها با این مجموعه تاکید کرد: اعتقاد ما این است که بتوانیم با بارش افکار اتاق فکر سمن ها به شورای شهر، از این افکار در جهت بهبود وضعیت مدیریت شهری بهره ببریم.

حسین قراباغی همچنین تاکید کرد: اگر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگی و هنری در شهر همدان رخ داده نتیجه زحمات جوانان و دلسوزان شهر است که در این راستا پیشنهاد شده کمیته جوانان برای ارتباط بیشتر با این قشر در شورا تشکیل شود.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: اگر امروز مسئولین ما دیگر اجازه کندن یک درخت بدون مجوز را ندارند نتیجه تلاش سمن های محیط زیست و دیگر سمن ها است.

کلاف سردرگم مدیریت شهری با کمک جوانان باز شود

ابراهیم مولوی با اشاره به توان جوانان در حل مشکلات، ابراز امیدواری کرد: کلاف سردرگم مدیریت شهری با کمک و همکاری این جوانان و فعالان در سازمان های مردم نهاد باز شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در حوزه حقوق یکی از ارکان دموکراسی هستند، تاکید کرد: سمن ها نهاد های دیده بان و گزارشگر جامعه هستند.

محمد تبریزی تاکید کرد: این گزارشگری با جنبه بازدارندگی خود، جلوی حرکت سلطه گرانه دستگاه ها را خواهد گرفت که در این راستا باید یک دبیرخانه و سایت اداری در شورای شهر ایجاد و ارتباط سمن ها و جوانان را با شورای شهر ارتقا بخشد.

رئیس شورای شهرستان همدان نیز با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای همکاری شورا و سمن ها در خصوص توقعات منطقی و پیشبرد اهداف، تاکید کرد: اگر در حوزه گردشگری موفق نیستیم باید دیدگاه خود را تغییر دهیم.

احمد حسنی حلم عنوان کرد: تا زمانیکه دیدگاه ما در حوزه گردشگری تخریب آرامگاهی مثل مقبره «استر و مردخای» باشد، شهر همدان هرگز به لحاظ گردشگری مکانی چون «ابیانه» نخواهد شد.

وجود بیش از ۳۰۰ سمن در استان همدان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ سمن در استان همدان و بیش از ۸۰ سمن در شهرستان همدان تاکید کرد: همدان در ارزیابی وزرات ورزش و جوانان و  در حوزه سازمان های مردم نهاد، در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

اسد الله ربانی مهر با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به خصوص با توجه به این نکته که اکثر برنامه های فرهنگی اعم از جشن ها و جشنواره ها نظیر ۳۲ مراسم جشن در هفته جوان توسط همین سازمان های مردم نهاد برگزار شد، گفت: ظرفیت شورای شهر و شهرداری ها بیش از اقدامات انجام شده است و انتظار داریم حمایت های بیشتری در راستای همکاری با این مجموعه صورت گیرد.

ثبت بیش از ۲۰۰۰ طلاق در سال ۹۴ در استان همدان

وی در ادامه با اشاره به ثبت بیش از ۲۰۰۰ طلاق در سال ۹۴ در استان همدان تاکید کرد: متاسفانه وضعیت نامناسبی در این زمینه وجود دارد و باید آسیب شناسی موضوع ازدواج و طلاق اولویت شورای شهر قرار گیرد.

ربانی با بیان اینکه باید مصرف سیگار و دخانیات و آسیب های اجتماعی ناشی از آن نیز مدنظر قرار داده شود، گفت: رسیدگی به مشکلات جوانان باید اولویت باشد

مدیر موسسه «حیات سبز سرزمین» نیز در این نشست از اقدامات شورای شهر در مخالفت با ساخت و ساز در محدوده بلوار «ارم» شهر همدان و سایر فضاهای سبز قدردانی و خواستار رسیدگی به وضعیت خاکبرداری هتل شادی و جلوگیری از انجام این پروژه شد.

محمد سوزنچی همچنین با بیان اینکه در زمینه گردشگری فعالیت چشمگیری انجام نشده است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در جذب توریست در سال گذشته تنها ۵ هزار نفر اسکان مسافر در همدان صورت گرفته درحالیکه روستایی مانند روستای «ابیانه» در سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار گردشگر خارجی را جذب کرده که این موضوع جای بسی تامل و برنامه ریزی دارد.

فعالیت ۴۰۰۰ هنرمند استان همدان در ۳۰ گروه هنری

یکی دیگر از فعالان سازمان های مردم نهاد همدان نیز با اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ هنرمند استان همدان در ۳۰ گروه هنری، گفت: متاسفانه بر خلاف شهرهایی مثل تهران که در هفته چندین نمایشگاه و فضای هنری را به نمایش می گذارد همدان در این زمینه حرکت خاصی انجام نداده است که حمایت شهرداری را می طلبد.

امید صالحی نیک نماینده سمن های خیریه استان همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از انتخاب مدیری جوان در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری، تاکید کرد: بعد از گذشت حدود ۳ سال، بالاخره پای سمن ها به معاونت فرهنگی شهرداری همدان باز شد که این اتفاق جای بسی امیدواری دارد چراکه استفاده از ظرفیت جوان ها و سازمان های مردم نهاد در پیشبرد امور موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار