بناست در هر منطقه شهرداری همدان یک سالن ورزشی ایجاد شود که قدم مناسبی در راستای تقویت ورزش محلات است.
کد خبر: ۲۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 27 April 2016
عضو شورای شهر همدان از افتتاح تالار قرآن همدان در سال ۹۵ خبر داد و گفت: فرهنگسراهای نیمه تمام همدان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی رضایی پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اهداف قانون اساسی برای ایجاد شوراهای شهر مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم بوده تا از این رهگذر عمق مردمی نظام تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت اعضا در رفتار و کردار، ترجیح منافع مردم به منافع خصوصی و قانون‌مداری از جمله مسائل در تاثیرگذار و موفقیت شوراهاست، گفت: در زمینه فرهنگسراها شوراها سال گذشته چند گام اساسی را در تامین تحقق قانون اساسی در توسعه و تعمیق مشارکت مردم در مدیریت شهری برداشت.

رضایی اصلاح ساختار معاونت فرهنگی و واگذاری وظایف و اختیارات به مناطق، ایجاد مدیریت فرهنگی و اجتماعی در مدیریت مناطق و واگذاری فرهنگسراها را از جمله گامهای موثر برای تحقق اهداف این حوزه دانست و گفت: اگر شورای اجتماعی در محلات همدان اجرایی شود زمینه مشارکت مردم در نگهداری و توسعه شهری بسیار اثرگذار و عمیق می‌شود.

وی سیاست اصلی شورای دوره چهارم را توسعه و گسترش ورزش محلات دانست و گفت: منابع و فرصتهای بسیار خوبی برای گسترش ورزش محلات در نظر گرفته است که همچنان روند تقویت ورزش محلات در دستور کار شورای شهر است.

رضایی با بیان اینکه تقویت ظرفیتهای ورزشی مدیریت شهری از اولویتهای امسال است، گفت: بناست در هر منطقه شهرداری همدان یک سالن ورزشی ایجاد شود که قدم مناسبی در راستای تقویت ورزش محلات است.

وی با اعلام اینکه بیش از دو میلیارد تومان بودجه در حوزه ورزش اختصاص پیدا کرده است، گفت: دهکده المپیک همدان در بودجه شهرداری همدان دارای ردیف شده ولی این بودجه اندک است.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: بناست با مصوبه اعضای شورای شهر تمام فرهنگسراها و مکانهای فرهنگی نیمه تمام امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که جز اولویت نخست دیده شده است.

وی با اعلام اینکه تالار قرآن همدان امسال باید تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: این ظرفیت بزرگ اگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌توان استفاده بسیاری از آن در راستای توسعه فرهنگی شهر داشت.

رضایی بیان کرد: به نسبت انتظار و توقعاتی که از حوره فرهنگی وجود دارد منابع و امکانات به این حوزه تخصیص نیافته است و این در حالی بوده که بیشتر مشکلات جامعه در حوزه فرهنگی است.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای کار شورای شهر این دغدغه را داشتیم که با جایگزینی درآمدهای پایدار و حذف درآمدهایی که خود به خود در حال کاهش است مشکلات را مدیریت کنیم.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری گامهای موثری برداشته شده است و کمیسیون سرمایه‌گذاری در شورای شهر دور چهارم تشکیل شده است، گفت: در زمینه ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری اقداماتی شده و شورای شهر با تدابیر لازم آغاز 6 هتل در همدان را کلید زده است.

قراباغی با بیان اینکه در عوارض نوسازی، کسب و پیشه، جرایم راهنمایی و رانندگی و بهای خدمات اقداماتی انجام شده است، گفت: متاسفانه در درآمدهای کوششی برخی مسائل حکومتی بوده و باید تعاملات بیشتری با دستگاه‌های اجرایی برای اخذ حق و حقوق مدیریت شهری باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا تعرفه‌ها به صورت دقیق و ابهام تدوین شود، عنوان کرد: تمام قیمتها براساس واقعیت روز تدوین کنیم تا شبهه‌ای برای انجام توافق باشد ولی در برخی موارد نیاز است تا توافق انجام شود که استثناست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار