رئیس شورای اسلامی شهر همدان ساماندهی و اجرای طرح تجمیع دکل های مخابراتی را مطرح کرد و گفت: کمیته ای برای تشخیص و رسیدگی به این موضوع در شورای شهر همدان تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۸۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 26 February 2016

 رئیس شورای اسلامی شهر همدان ساماندهی و اجرای طرح تجمیع دکل های مخابراتی را مطرح کرد و گفت: کمیته ای برای تشخیص و رسیدگی به این موضوع در شورای شهر همدان تشکیل می شود.

به گزارش مهر، علی اکبر نظری در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص نصب دکل های مخابراتی اظهار داشت: در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان شرکت های مخابراتی موضوع تجمیع دکل ها مورد قبول واقع و قرار بر این شد تنها مرجع تشخیص ارتعاشات، سازمان انرژی هسته ای باشد.

وی همچنین افزود: متاسفانه شرکت مخابرات بیشترین تخلفات نصب دکل بدون مجوز را مرتکب می شود و این موضوع مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ و سلامت شهروندان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه حقوق شهروندی در شهر همدان رعایت نمی شود، اعلام کرد: از حق شهروندی غافل شده ایم و در زمینه اجرای حقوق شهروندی تا کنون کمیته ای تشکیل نشده است.

نصب دکل های مخابراتی در اطراف منازل مسکونی باعث نقض حقوق شهروندان است

وی گفت: نصب دکل های مخابراتی در اطراف منازل مسکونی باعث نقض حقوق شهروندان بوده اما بررسی کارشناسانه ای در این خصوص انجام نشده است.

محمد تبریزی افزود: در کمیسون فرهنگی باید در مورد مساجدی که برای تامین هزینه های خود نسبت به اجاره فضاهایی از مسجد برای نصب دکل های «بی تی اس» اقدام می کنند بحث و تصمیم گیری شود و در مورد حقوق شهروندی که از ساکنان محله دارای مساجد نقض شده جوابگو باشند.

وی همچنین تاکید کرد: کاری که شهرداری در زمینه دفع زباله های شهری انجام می دهد در قانون درج نشده و شهرداری تنها با هدف حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهر این وظیفه را به عهده گرفته است.

شهرداری باید خود را نسبت به ساماندهی این دکل ها موظف بداند

تبریزی عنوان کرد: این موضوع در مورد نصب آنتن های مخابراتی نیز صدق می کند و شهرداری باید خود را نسبت به ساماندهی این دکل ها که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است، موظف بداند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با مطرح کردن تجارب شهرهای تهران و مشهد در زمینه نصب دکل های مخابراتی گفت: رعایت الزامات شهری، رعایت الزامات تشعشع و احترام به حقوق شهروندان با استفاده از سازه های موجود در لایحه استفاده از دکل ها و سازه های مخابراتی در سال ۹۲ در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است

کامران گردان با اعلام این مطلب افزود: بر اساس این مصوبه باید مالکانی که اجازه نصب دکل برفراز ساختمان هایشان داده شده برای کسب مجوزهای قانونی از سوی شهرداری عوارض مربوط به دکل را به عنوان فرایندی ساختمانی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این مصوبه، نصب دکل های مخابراتی در فضاهای سبز و پارک ها که محل سکونت شهروندان نباشد با در نظر گرفتن تمام موارد ایمنی و ضوابط لازم در این زمینه منوط به دریافت مجوزهای شهرداری و کاربری های مطابق به آن بیان شده است.

عده ای شهرداری را دور زده اند

شهردار همدان نیز با بیان اینکه عده ای شهرداری را دور زده اند، عنوان کرد: مساجد، خانه های مسکونی و اماکنی که دارای مالکیت خصوصی هستند با اجاره دادن پشت بام، حیاط و منطقه هایی به شرکت های مخابراتی اجازه نصب دکل های «بی تی اس» را داده اند که از نظر شهرداری این اقدام غیر قانونی بوده و بدون مجوز صورت گرفته است.

سید مصطفی رسولی در ادامه پیشنهاد کرد: با توجه به اهمیت سیما منظر شهری همدان باید با مجاب کردن شرکت های مخابراتی طرح تجمیع دکل های مخابراتی را در شهر اجرایی کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار