رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر همدان از آغاز جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری همدان خبر داد و گفت: در بودجه‌بندی باید تمامی پروژه‌ها پیوست مالی داشته باشند.
کد خبر: ۱۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 02 February 2016
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر همدان از آغاز جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری همدان خبر داد و گفت: در بودجه‌بندی باید تمامی پروژه‌ها پیوست مالی داشته باشند.

به گزارش مهر، حسین قراباغی  در نخستین جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری همدان بابیان اینکه برای ارائه بودجه پیشنهادی مجموعه شهرداری تلاش شده است، گفت: جلسات کارشناسی برگزار و پیگیری موضوعات برای جمع‌آوری مطالب به‌صورت جدی دنبال شده است.

قراباغی با تأکید بر اینکه شهرداری باید بودجه را واقعی ببیند، اضافه کرد: با این امر از دیون و بدهی شهرداری در سال‌های آینده جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بدهی شهرداری از انتهای سال ۹۲ به بعد افزود: سیر بدهی هرروز در حال افزایش است و بر این اساس باید در راستای کاهش بدهکاری و مطالبات از شهرداری حرکت کرد.

رئیس کمیسیون بودجه حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه در بودجه‌بندی سال ۹۵ تمامی پروژه‌ها باید پیوست مالی داشته باشند، یادآور شد: مدیریت در هزینه از مهم‌ترین مقوله‌های بودجه‌ریزی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

حسین قرا باغی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: در بودجه‌ریزی سال ۹۵ اقتصاد مقاومتی باید رعایت شده و این موضوع برای مدیران تنها شعار نباشد.

قرا باغی از پیشنهاد در نظر گرفتن بودجه سرمایه‌گذاری برای بودجه سال ۹۵ شهرداری همدان خبر داد و افزود: علاوه بر بودجه‌های عمرانی و جاری بودجه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاری لحاظ می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز تدوین پیوست فرهنگی را برای اجرای پروژه‌ها مهم برشمرد و گفت: برای اجرای یک پروژه باید فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.

ابتر ماندن اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله‌ها

علی‌اکبر نظری با اشاره به ابتر ماندن اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله‌ها گفت: تغییر دادن یک رفتار زمان‌بر بوده و یک‌باره نمی‌توان رفتاری را تغییر داد و بر این اساس باید به‌مرورزمان سیاست‌ها را اجرا کرد تا حد مطلوب محقق شود.

وی اطلاع‌رسانی به‌موقع در خصوص اجرای طرحی که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد را ضروری دانست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل‌ونقل و ترافیک و محیط‌زیست شورای شهر همدان نیز با انتقاد از ناتمام ماندن ادامه اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله اظهار داشت: مجموعه‌های شهرداری باید باهم هماهنگ بوده و در اجرای طرح هرکدام به فراخور وظایف خود هماهنگ عمل کنند.

کامران گردان اضافه کرد: در صورت اجرای درست طرح جدید جمع‌آوری زباله بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات شهری صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز اجرای طرح تفصیلی به‌عنوان طرح بالادستی و مادر را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شهرداری برشمرد و گفت: در کنار توجه به طرح تفصیلی، رضایتمندی شهروندان مهم‌ترین عنصر است چراکه آن‌ها سهامداران اصلی شهر هستند و نارضایتی آن‌ها، ناکارآمدی اقدامات را نشان می‌دهد.

محمد تبریزی بابیان اینکه قضاوت مردم بسیار مهم است، افزود: در بسیاری از موارد و عرصه‌های موردنیاز که شهروندان مشارکت داشته‌اند طرح موفقیت‌آمیز بوده است.

تبریزی نظرسنجی از شهروندان را مهم‌ترین پیوست طرح‌ها دانست و گفت: باید در طرح مسائل، هدف رضایتمندی شهروندان باشد.

مدیریت شهری از بسیاری از وظایف خود ازجمله امور عمرانی عقب‌مانده

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز بابیان اینکه متأسفانه ارگانها و دستگاه‌های اجرایی در بعضی از مسائل وظایف خود را به شهرداری محول می‌کنند، گفت: این امر باعث شده مدیریت شهری از بسیاری از وظایف خود ازجمله امور عمرانی عقب‌مانده و اهداف محقق نشود.

نرگس نور اله زاده با تأکید بر اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری باید بر اساس واقعیت‌ها تدوین شود، اضافه کرد: باید در راستای انجام اقتصاد مقاومتی در یکسری مسائل هزینه‌ها را کاهش داده و در مسائلی اگر توانایی مالی وجود ندارد پروژه جدیدی اجرا شود.

وی تأکید کرد: اولویت در بودجه‌ریزی باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد و به کلیات طرح‌ها بیشتر توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: شهرداری در راستای اقتصاد مقاومتی باید انضباط مالی و ارتقای بهره‌وری داشته باشد.

علی‌رضایی به طرح جدید جمع‌آوری زباله اشاره کرد و گفت: چنانچه عزم جدی در اجرا این طرح وجود داشته باشد، طرح قابل‌اجراست و از این منبع مبلغ قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود.

رضایی هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان بالادستی در اجرای این طرح را حائز اهمیت دانست و افزود: تحقق این امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب را می‌طلبد.

وی لحاظ کردن و تدوین پیوست‌های فرهنگی را برای اجرای طرح‌های شهری ضروری دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار