عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای اجرای تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار در همدان استفاده کرد، گفت: مجوزهای بلندمرتبه‌سازی و برخی ساخت و سازها در همدان سیاسی و غیرکارشناسی صادر شده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 21 January 2016

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای اجرای تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار در همدان استفاده کرد، گفت: مجوزهای بلندمرتبه‌سازی و برخی ساخت و سازها در همدان سیاسی و غیرکارشناسی صادر شده است.

به گزارش  تسنیم، ابراهیم مولوی در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان اظهار داشت: باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی در توسعه فضای سبز و اجرایی کردن تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار در همدان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مجوزهایی که برای بلندمرتبه‌سازی و ساخت و سازها در همدان صادر شده بیشتر سیاسی و غیرکارشناسی بوده و متاسفانه در نهادی غیر از شهرداری همدان درباره آن تصمیم‌گیری شده است.

مولوی با اشاره به اینکه پارلمان شهری و تشکل‌های مردمی باید در کنار یکدیگر در راستای توسعه فضای سبز شهری عمل کنند، عنوان کرد: شورای شهر نیز اختیاراتی دارد که محدود است و متاسفانه نمی‌تواند از برخی تخریب باغات جلوگیری کند.

وی بیان کرد: در هفته‌های اخیر در بازدید از منطقه‌ای در انتهای سعیدیه همدان با فعالیت چندین دستگاه لودر در این منطقه مواجه شدیم که در حال تخریب دامنه کوه بودند که به خاطر ورود به این منطقه می‌خواستند بنده و برخی از اعضای شورای شهر را دستگیر کنند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان اظهار داشت: برخی نهادهای دارای زر، زور و قدرت اقدام به تخریب باغات کرده و شهرداری و شورای شهر توان مقابله با آنها را ندارند.

مولوی با اشاره به اینکه قنوات یکی از شاخصه‌های جامعه ایرانی است، عنوان کرد: در استان‌هایی همچون یزد برای حفظ و احیا قنات‌ها تلاش جدی صورت گرفت ولی متاسفانه در همدان شاهد تخریب و از بین رفتن قنوات هستیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد ورود فاضلاب به قنات‌های موجود در سطح شهر همدان هستیم که می‌توانست منبعی برای تامین آب محسوب شود که تاکنون چنین نبوده است.

برنامه‌های کوتاه‌مدت در اجرای تفاهم شهر سبز پایدار مورد توجه باشد

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: مطالعات زیادی در راستای اجرای تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار توسط دبیرخانه صورت گرفته و دغدغه شورای شهر همدان نیز این است که مطالعات و برنامه‌ها اجرایی شود.

حسین قراباغی با بیان اینکه نیاز نیست در ابتدا به نقطه ایده‌آل در اجرای این تفاهم برسیم، گفت: انتظار می‌رود شهرداری همدان برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت در راستای اجرایی کردن اهداف شهر سبز پایدار داشته باشد تا مردم نیز این موضوع را لمس کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ایستگاه‌ دوچرخه در همدان ایجاد شد تا استفاده از خودرو را کاهش دهد، تصریح کرد: این ایستگاه هیچگونه تغییری نداشته و حتی ظرفیت استفاده از آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر نیز شده است.

قراباغی با بیان اینکه ترسیم افق بلند ممکن است از رسیدن به برنامه‌های کوچک و کوتاه مدت جلوگیری کند، عنوان کرد: افق و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتی ترسیم شود تا بتوان آن را پایه رسیدن به برنامه‌ای بلندمدت کرد.

وی با اعلام اینکه نتایج شرکت در همایش‌ها و جلسات مختلف توسط شهردار و مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار باشد مشخص شود، تصریح کرد: همانطور که به همایش‌ها اهمیت داده می‌شود باید در زمینه اجرا نیز گام برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار