رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر دارای اختیارات محدودی است، گفت: در برخی موارد شهرداری و شورای شهر توان مقابله با تخریب‌کنندگان محیط زیست را ندارد.
کد خبر: ۱۶۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 21 January 2016
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر دارای اختیارات محدودی است، گفت: در برخی موارد شهرداری و شورای شهر توان مقابله با تخریب‌کنندگان محیط زیست را ندارد.

به گزارش فارس، ابراهیم مولوی در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت تشکل‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: با بهره‎گیری از تشکل‌های مردم‎نهاد در حوزه محیط زیست می‌توان فضای سبز شهر را توسعه داد و تفاهمنامه شهر پایدار را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه برخی از مجوزها برای احداث برج‎ها و ساختمان‏‎های بلندمرتبه در همدان غیر کارشناسی است، بیان کرد: در این خصوص تنها شهرداری تصمیم‎گیرنده نیست و برخی از نهادها نیز درباره ساخت و ساز برج‎های بلندمرتبه تصمیم‌گیری می‎کنند.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: برای حفظ و نگهداری محیط زیست و توسعه فضای سبز باید تشکل‎های مردمی و شورای شهر در کنار هم قرار گیرند، البته شورا نیز دارای اختیارات محدودی است.

وی با اشاره اینکه شهرداری نمی‎تواند از تخریب محیط زیست جلوگیری کند، گفت: شهرداری و شورای شهر در برخی موارد قدرت و توان مقابله اقدامات تخریبی محیط زیست را ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: اصلی‌ترین دغدغه شورای شهر همدان اجرای برنامه‌ها در حوزه شهر سبز پایدار است.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه شهروندان نیز باید شهر سبز پایدار را لمس کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان با اجرای برنامه‎های کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت می‎تواند مباحث شهر سبز پایدار را برای مردم ملموس کند.

وی با بیان به اینکه راه‎اندازی ایستگاه دوچرخه در همدان هیچ تغییری نکرده است، افزود: ظرفیت این ایستگاه‎ها کمتر شده و تاثیری بر روند استفاده از خودروی شخصی نداشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر همدان تاکید کرد: در بحث شهر سبز پایدار همانگونه که شرکت در همایش‎ها و نشست‌ها مهم است باید در زمینه اجرای برنامه‎ها نیز اقداماتی انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار