کد خبر: ۹۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 22 September 2015
حجت الاسلام قرائتی استاد و مفسر نام آشنای کشورمان را می توان از منتقدان جدی آموزش و پرورش در همه دوره های بعد از پیروزی انقلاب به حساب آورد. ایشان که به دلیل سال ها متمادی عضویت در شورایعالی آموزش و پرورش از نزدیک با مسایل و مشکلات پیش روی این دستگاه آشنایی کامل دارد هر از گاهی با نقدهای دلسوزانه اش، برنامه ها و فعالیت ها و عملکرد آموزش و پرورش را به چالش می کشانده است.

این بار نیز در مراسم اختتامیه کنگره ملی فرهنگ و هنر روستاها و عشایر کشور با بیان این که مشکلات نظام آموزشی کشور با طرح تحول وزارت آموزش و پرورش در تغییر محتوای کتب درسی حل نمی شود، راه حل مشکلات نظام آموزشی را در گرو تحول در نیروی انسانی می داند.

کسی تردید ندارد که موفقیت آموزش و پرورش تا حدود زیادی تابع داشتن نیروهای متخصص و کاردان است چرا که معلم متعهد و با تجربه قادر خواهد بود سایر اجزا نظام آموزشی را حتی اگر نقایصی داشته باشد به کار گیرد، اما این گفته ایشان که تعطیلی بی دلیل کلاس های درس و گذراندن وقت کلاس به بطالت توسط معلمان و اساتید عامل اتلاف وقت دانش آموزان می باشد، بی انصافی و جفا در حق معلمانی است که سالیان سال با حداقل امکانات زحمات طاقت فرسایی را در راه تعلیم و تربیت آینده سازان این سرزمین متحمل شده اند.

فرافکنی ضعف ها و مشکلات مدیریت ها و کوتاهی مسئولان نظام آموزش و پرورش در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب با نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی معلمان و مقصر شناختن آنان از سوی شخصیتی دانشمند اثرات نامطلوبی بر معلمان درآستانه سالتحصیلی جدید خواهد گذاشت.

اکثر معلمان نسبت به حرفه مقدس معلمی متعهد و نسبت به دانش آموزان تعلق خاطر دارند، آنچه باعث اتلاف وقت دانش آموزان گردیده سیاست های غلط، تصمیمات نسنجیده و غیر کارشناسانه ای است که بر اساس سلیقه و اراده مدیران آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

جامعه فرهنگی کشور انتظار دارد تا حضرت ایشان با استفاده از قدرت نفوذ خود و ارایه نظرات کارشناسانه خود مدیران مسئول کشور را به رفع نواقص و کمبودهای آموزش و پرورش که پیشتر از سوی ایشان به نهاد شکست خورده تعبیرشده است و نیز حل مشکلات معیشتی معلمان و ارتقا منزلت اجتماعی آنان ترغیب نمایند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار