مدیرکل راهداری استان همدان از افزایش ۱۷ درصدی جابجایی مسافر از استان همدان خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته بیش از ۹۴۰ هزار نفر مسافر در استان جابه جا شده است.
کد خبر: ۹۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 29 August 2021

مدیرکل راهداری استان همدان از افزایش ۱۷ درصدی جابجایی مسافر از استان همدان خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته بیش از ۹۴۰ هزار نفر مسافر در استان جابه جا شده است.

به گزارش تابناک همدان، صفر صادقی راد با بیان اینکه این میزان جابه جایی مسافر در قالب ۱۲۹ هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از فعالیت ۵۰ شرکت مسافری در استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، بیش از ۴۱۱ هزار نفر با مینی بوس و بیش از ۲۲۷ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده اند.

وی کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان‌های عمومی مسافری را خاطرنشان کرد و افزود: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده ونظارت ویژه‌ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان‌های عمومی مسافری انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

وی از جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد.

صفر صادقی راد از جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال در بحث تناژ یاد شده تقریباً مساوی کل تناژ سال قبل بوده است.

وی افزود: استان همدان از لحاظ جابه جایی کالا از جمله چهار استان موفق در کشور است که بیشترین میزان حمل نهاد‌های دامی را از بنادر جنوبی به داخل استان داشته است.

صادقی راد ادامه داد: این استان از جمله حاملان بسیار مهم بار از مبدا بنادر به دیگر استان‌های کشور بوده چنانچه از ابتدای آغاز طرح تاکنون ۱۲۰۰ دستگاه تنها بار مورد نیاز را به داخل استان حمل کرده است.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: ما حتی به ۵ تا ۶ شرکت باربری استان مجوز فعالیت حمل مستقیم بار از مبدا بنادر جنوبی داخل استان را داده‌ایم که تعرفه حمل نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی به طور مثال از خوزستان مستقیماً و توسط همین شرکت‌های باربری به صورت سریع و سیر به استان همدان انجام پذیرفته است.

این مسئول در ادامه در خصوص اقدامات گسترده این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال مطالبی را بیان کرد و افزود: از آن جمله می‌توان در حوزه راهداری، به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده و جاده‌ای اشاره کرد.

صادقی راد گفت: حراست و نگهداری از اقدامات جاده‌ای با همکاری مشترک گشت کنترل و نظارت به شکل مستمر در حال برگزاری است که از طریق این اداره کل و پلیس راه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است که با تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان به شکل ماهانه این بحث تکمیل‌تر می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان همچنین به طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع فرهنگ سازی لازم را می‌طلبد، زیرا حاشیه راه‌ها و دانش آموزان این حواشی در معرض خطر هستند.

صادقی راد تأکید کرد: طرح ارتقاء ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها همچنان در دست اقدام است و کمیسیون‌های ماده ۱۱ رانندگان به موضوع رسیدگی کرده است.

وی در خصوص حواله لاستیک نیز گفت: در چهار ماهه نخست امسال حواله۱۰۰۲ حلقه لاستیک بین ناوگان جاده‌ای تحویل رانندگان بار و مسافر استان همدان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: طرح توزیع سیستمی حواله لاستیک از ۲۴ شهریور سال ۹۷ آغاز شده است و در صورت تأیید سازمان صمت سهمیه لاستیک ناوگان جاده‌ای به سامانه توزیع حواله راهداری اختصاص پیدا می‌کند.

صفر صادقی راد تصریح کرد: حواله لاستیک برای ناوگان جاده‌ای که دارای کارت هوشمند بوده و از نظر پیمایش و معاینه فنی واجد شرایط لازم باشد صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین چنانچه ناوگان جاده‌ای دارای شرایط ذکر شده باشد، اما در سامانه توزیع سایز و تعداد مورد نیاز آن نباشد امکان صدور حواله لاستیک وجود ندارد.

صادقی‌راد با بیان اینکه بیشتر لاستیک‌های اختصاص یافته از سوی سازمان صمت در سامانه راهداری وارداتی و بعضی نیز داخلی هستند، تأکید کرد: از ابتدای سال ۹۹ به دلیل اختلاف قیمت لاستیک‌های موجود در بازار میزان تقاضا برای دریافت حواله برخی از سایز‌های لاستیک ناوگان افزایش داشته و این در حالیست که میزان سهمیه‌های اختصاصی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از سامانه توزیع حواله راهداری از طریق سامانه سازمان صمت، ثبت نام و توزیع حواله از طریق کافی‌نت‌ها نیز برای متقاضیان امکان پذیر است، تصریح کرد: با توجه به توزیع سیستمی حواله لاستیک از ۲۴ شهریور ۹۷ تا ۱۸ بهمن ۹۹ برای حدود ۱۰۲ هزار و ۵۱۶ حلقه لاستیک حواله از طریق مراکز توزیع مستقر در ادارات راهداری همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و بهار صادرشده است.

این مسئول یاد آور شد: لاستیک‌های موجود در سامانه توزیع راهداری به تفکیک عاملان فروش و با شماره سبد‌های معین ابتدا از طریق سازمان صمت مورد تأیید قرار گرفته و سپس برای صدور حواله از طریق مراکز یاد شده سهمیه‌بندی و فعال‌سازی می‌شود.
 
صادقی‌راد افزود: به منظور صحت سنجی و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی، پس از ثبت تقاضای مالک ناوگان در سامانه توزیع پیامکی حاوی یک رمز ۴ رقمی برای تلفن همراه مالک حقیقی ناوگان ارسال که در صورت اعلام آن صدور حواله امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هم اکنون حدود ۵۰ کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان همدان در حال اجرا است.                                                           افزایش 17 درصدی جابه جایی مسافر در 4 ماهه نخست سال جاری/ طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای

صادقی راد با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگی در حوزه راهداری در استان آغاز شده است، اظهار داشت: حدود ۵۰ کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان در محور‌های همدان به کرمانشاه و اسدآباد در دست انجام بوده و در گردنه اسدآباد نیز نصب نیوجرسی و روشنایی در دستور کار است.

وی افزود: در محور نهاوند به کرمانشاه نیز حفاظ میانی و رزن به درگزین هم نیوجرسی درحال ایجاد است.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: پیگیر گرفتن مجوز اقدام در ۲۰ کیلومتر از راه‌های استان با استفاده از نیروی انسانی و پیمانکاران موجود از سوی معاونت سازمان هستیم.

صادقی‌راد با بیان اینکه پیمانکاران موجود محدود هستند، بیان کرد: امکانات محدود است و این موارد موجب وقفه در تولید نیوجرسی و حفاظ شد که با عبور از این شرایط سخت کار‌های خوبی ازجمله روکش آسفالت محور‌ها در دست انجام است.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌ها حدود ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت را خواهیم داشت که با شرایط سخت اعتباری کار بزرگی است.

این مسئول تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری همدان قدمت بالای ۳۰ سال دارند و در گذشته شرایط اعتباری به‌صورتی بود که تمام کار‌ها پیمان‌سپاری و برون‌سپاری می‌شد، اما اکنون نیاز است بسیاری از کار‌ها امانی انجام شود.

وی از صدور ۲۲۱ هزار و ۵۱۴ برگ بارنامه در چهار ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان بارنامه صادر شده نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده بیش از ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تن بار جابه جا شده است.
 
وی ادامه داد: گندم، فرآورده‌های نفتی، کلینکر، سی، سیب زمینی و تره بار بیشترین کالا‌های حمل شده در این مدت بوده است.

صادقی راد یادآور شد: همچنین به منظور کمک به تخلیه بنادر و حمل کالا‌های اساسی ۸ هزار دستگاه کامیون به مقصد بندر امام خمینی اعزام شده است.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ هزار و ۹۰۵ راننده باری و ۱۲ هزار و ۳۴ ناوگان باری در استان همدان فعال است.
افزایش 17 درصدی جابه جایی مسافر در 4 ماهه نخست سال جاری/ طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار