مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان عدم درج قیمت و گرانفروشی را مهمترین تخلفات بازار همدان دانست و گفت: قدرت کنترل قیمت میوه را در همدان نداریم.
کد خبر: ۹۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 22 September 2015
مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان عدم درج قیمت و گرانفروشی را مهمترین تخلفات بازار همدان دانست و گفت: قدرت کنترل قیمت میوه را در همدان نداریم.

به گزارش تسنیم؛ حمیدرضا بابایی در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، بیشترین نظارت اصناف در این زمینه بوده و با متخلفان نیز برخورد جدی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۸ هزار و ۴۷۰ مورد بازرسی در سطح شهر همدان انجام شده که در پی آن دو هزار و ۸۲ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی با اشاره به اینکه ۵۴۰ شکایت مردمی نیز به اتاق اصناف گزارش شده است، گفت: ارزش پرونده‌های تخلف ۹۵۰ میلیون ریال بوده که بیشترین تخلفات نیز در زمینه عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در همدان در مقایسه با استان‌های همچوار ارزان‌تر است، تصریح کرد: قیمت مرغ زنده در بازار همدان چهار هزار و ۵۵۰ تومان است که برای عمده فروشان ۶ هزار و ۹۰۰ تومان تمام می‌شود و خرده‌فروشان نیز با محاسبه سود ۳۰۰ تومانی مرغ را امروز در بازار هفت هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه جوجه‌ریزی کاهش داشته، مرغ زنده از سایر استان‌ها وارد همدان می‌شود که سبب افزایش هزینه‌های تولید شده و این امر در قیمت تمام‌شده مرغ تاثیر دارد.

وی قیمت مرغ در شهریور ماه سال گذشته را ۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم قیمت مرغ را مدیریت کرده و اجازه ندهیم تا قیمت در ایام پایان سال به ۸۵۰۰ تومان برسد باید شرکت‌های تولید تا توزیع را ایجاد و راه‌اندازی کنیم.

بابایی بیان کرد: قرار است تا سازمان جهاد کشاورزی سه شرکت تا ۱۵ مهرماه به اتاق اصناف معرفی شود تا با اتحادیه دامداران قرارداد منعقد کرده و تولید آنها را خریداری کنند که این کار به تولیدکنندگان جرات تولید داده و مشکل تولید حل می‌شود.

وی نیاز سرانه شهرستان همدان به مرغ را ۶۰ تن اعلام کرد و گفت: اگر امروز با افزایش قیمت مرغ مواجه هستیم به سبب این است که تولید کاهش یافته و تولیدکننده توجیهی برای تولید ندارد چراکه قیمت مرغ در بازار با قیمت منطقی فاصله بسیاری دارد.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان با اعلام اینکه قدرت قیمت‌گذاری برای میوه را نداریم، تصریح کرد: دلالان در میدان بار همدان حضور پررنگی داشته و قیمت میوه را آنها تعیین می‌کنند و ما قدرت کنترل قیمت میوه را نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار