سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با تشديد اقدامات اطلاعاتي و كنترلي در محورهاي مواصلاتي استان و همچنين ايستگاه بازرسي شهيد زارعي و كنترل خودروهاي عبوري موفق به كشف 6 محموله كالاي قاچاق طي 48 ساعت گذشته شدند.
کد خبر: ۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 20 September 2015

توقيف 2 ميليارد و 570 ميليون ريال کالاي قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي استان همدان از توقيف 6 محموله قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 570 ميليون ريال در محورهاي همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با تشديد اقدامات اطلاعاتي و كنترلي در محورهاي مواصلاتي استان و همچنين ايستگاه بازرسي شهيد زارعي و كنترل خودروهاي عبوري موفق به كشف 6 محموله كالاي قاچاق طي 48 ساعت گذشته شدند.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارزپليس آگاهي همدانحين كنترل خودروهاي عبوري طي 48 ساعت گذشته به 6 دستگاه خودرو که از محورهاي مواصلاتي همدان عبور مي کردند را توقيف و اقدام به بررسي بار آنها کردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در اين شش عمليات يک دستگاه اتوبوس مسافربري،3 دستگاه وانت نيسان، يك دستگاهكاميون ايسوز و يك دستگاهكاميون كفي جرثقيل دار هيونداي که از استان هاي همجوار به مقصد همدان و يا استان هاي مرکزي در حرکت بودند، متوقف شدند.

سرهنگ زارعي بيان داشت: در بازرسي هاي فني صورت گرفته از خودروهاي مذکور 600 ليتر سوخت مازاد، پنج دستگاه لوازم خانگي، 210 كيلوگرم البسه هاي خارجي مستعمل، دو هزار و 500كيلو گرم مغز بادام و مقدار 780 کيلوگرم گردو و همچنين يك دستگاه خودرو سواري شاسي بلند خارجي قاچاق کشف شد.

رييس پليس آگاهي استان همدان با اشاره به اين که طي اين عمليات ها 10 نفر قاچاقچي دستگير شد، خاطرنشان ساخت: ارزش کالاهاي کشف شده بيش از 2 ميليارد و 570 ميليون ريال برآورد شد.


کشف 10 کيلوگرم ترياک در همدان

در پي انجام کار هاي اطلاعاتي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، مقدار 10 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف شد.

"سرهنگ هادي قزوينه اي" رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در تشريح اين خبر گفت: ماموران اين پليس با انجام کارهاي اطلاعاتي چند ماهه فردي را که در امر تهيه و توزيع مواد مخدر در اوزان بالا فعاليت مي کرد را شناسايي کردند و در اين راستا مطلع شدند که نامبرده قصد جابجايي يک محموله ترياک را دارد.

وي افزود: ماموران پس از اطمينان از صحت و سقم اين خبر اقدام به برپايي تور ايست و بازرسي در ورودي هاي شهر همدان کردند و ساعتي پس از حضور ماموران اتومبيل نامبرده در يکي از محورهاي همدان مشاهده شد که تيم عملياتي پليس با استفاده از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند خودرو مذکور را متوقف کنند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در بازرسي صورت گرفته از خودرو 10 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف شد و متهم پس از دستگيري جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اعلام داشت: استفاده قاچاقچيان از شيوه و شگرد هاي پيچيده جهت دسترسي به اهداف پليد خود مرسوم بوده که هوشياري و هوشمندي پليس در شناسائي و برخورد قاطع با اين دسته از افراد قابل تقدير مي باشد .


سرقت وام ازدواج نتيجه اعتماد نابجا

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي که به صورت غيرمجاز مبلغ 15 ميليون ريال از حساب شهروند همداني پول "سرهنگ اميني" با اعلام اين خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائيه شهروند همداني مبني بر سرقت از حساب بانکي وي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي در ادامه گفت: در تحقيقات مشخص شد برداشت ها در دفعات متعدد و به صورت خريد شارژ تلفن همراه صورت گرفته است.

وي افزود: باانجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي پليسي، فردي که از دانش بالاي رايانه اي برخوردار و قصد پاک کردن رد پاي خود را در پرونده داشت شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي طي عمليات غافلگيرانه اي دستگير شد.

سرهنگ اميني اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و در بازجويي فني به عمل آمده عنوان کرد که به دليل اعتمادي که شاکي به وي داشته اطلاعات حسابي که وام ازدواج وي به آن واريز شده بود را در اختيارش گذاشته و او با خيانت در امانت برداشت ها را انجام داده است .

رئيس پليس فتا همدان در پايان ضمن بيان کشف صد در صدي پرونده هاي ارجاعي، توصيه هايي به شرح ذيل به شهروندان ارائه کرد:

1- از در اختيار قرار دادن کارت و اطلاعات حساب بانکي به ديگران خودداري نمايند

2- رمزهاي عبور خود را به عنوان يک سند محرمانه محسوب و آنها را به صورت دوره اي تغيير دهند.

در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سريعا با شماره تلفن 0812182675 يا سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir اطلاع دهيد.


تمهيدات پليس راهور استان همدان براي بازگشايي مدارس

رييس‌ پليس راهور استان همدان از تمهيدات وي‍ژه پليس براي بازگشايي مدارس و ساماندهي سرويس مدارس براي انتقال دانش‌آموزان خبر داد .

سرهنگ "حسين طلايي" در تشريح تمهيدات پليس راهور در بازگشايي مدارس اظهار کرد :در واگذاري امتياز خودروهاي سرويس مدارس با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده مي‌بايست خودروهاي مذكور علاوه بر داشتن برچسب سرويس، داراي بيمه‌نامه شخص ثالث، بيمه‌نامه سرنشين و معاينه معتبر باشد و طبق هماهنگي‌هاي انجام گرفته رانندگان اين خودروها مي‌بايست متاهل و بالاتر از23 سال سن و داراي گواهينامه سلامت و سوءپيشينه باشند.

وي با تأکيد بر اينکه خانواده‌ها و مديران مدارس به هيچ وجه از رانندگان متفرقه براي سرويس مدارس استفاده نکنند، از نظارت پليس بر عملکرد سرويس مدارس خبر داد و گفت: مأموران پليس موظفند تا در صورت مواجهه با خودروهايي كه اقدام به جابجايي دانش آموزان مي نمايند، خودروهاي مذكور را متوقف و مدارك آنان را كنترل و در صورت غير مجاز بودن سرويس مدارس، رانندگان مبلغ 500 هزار ريال جريمه شده و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري بعمل مي آيد.

سرهنگ طلايي افزود: با توجه به اينكه سرويس مدارس يك كارگاه آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان و نوجوانان مي باشد ، پليس با دقت بيشتري نحوه فعاليت خودروهاي سرويس مدارس را تحت نظر داشته و با تخلفات آنان با شدت برخورد خواهد كرد. بر اساس قانون در صورتي که رانندگان سرويس مدارس براي سومين بار مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند، اقدام به ابطال مجوز سرويس مدارس آن‌ها مي کنند.

رئيس‌پليس راهور استان همدان با اشاره به وضعيت سرويس مدارس در سال تحصيلي گذشته گفت: خوشبختانه در سال گذشته با کمترين مشکل در حوزه سرويس مدارس مواجه بوديم و هيچ تصادفي قابل ذكري در اين بخش گزارش نشد ولي متأسفانه شاهد فعاليت سرويس‌هاي متخلف مدارس بدون اخذ مجوزهاي لازم بوده‌ايم كه در سال جاري با هماهنگي دستگاه هاي مربوطه بويژه تاكسيراني و آموزش و پرورش در جهت كنترل اين تخلف نيز برنامه ريزي هاي لازم انجام پذيرفته است.

وي با بيان اينکه سازمان تاکسيراني تنها متولي ارائه مجوز سرويس مدارس به متقاضيان است، افزود: لازم است تا در مناطقي که سازمان تاکسيراني محدوديت‌هايي را براي به کار گرفتن خودورهاي تاکسي در غالب سرويس مدارس دارد، آژانس‌ها و مسافربران شخصي براي قرار گرفتن در ناوگان سرويس مدارس شركت هاي مجاز حمل مسافر درونشهري مراجعه و مجوزهاي لازم را از اين سازمان اخذ کنند.

رئيس‌پليس راهور استان با تاکيد بر الزامي بودن استفاده از رانندگان زن براي سرويس مدارس دخترانه،بويژه در مقاطع دبيرستان، در خصوص نحوه برخورد پليس با متخلفان در اين حوزه گفت : ماموران پليس پس از مواجهه با متخلفان ضمن اخذ مجوز فعاليت آنان با شركت بكارگيرنده اين راننده نيز برخورد خواهد كرد .

سرهنگ طلايي همچنين با اشاره به تمهيدات پليس براي بازگشايي مدارس گفت: با توجه به افزايش حجم ترافيک همزمان با بازگشايي مدارس هماهنگي‌هاي خاصي به عمل آمده و مقرر شده است اجراي هرگونه عمليات عمراني در معابر اصلي و پر ترافيك متوقف شود.

اين مقام انتظامي افزود: همچنين پليس راهور با استفاده از کليه کارکنان و تجهيزات خود آمادگي آن را دارد تا همزمان با بازگشايي مدارس اکيپ‌هايي را در نزديکي مراکز و مجتمع‌هاي آموزشي مستقر کند تا افزايش ترافيک در اين ايام را تحت کنترل قرار دهد.

سرهنگ طلايي از طرح برخورد پليس با مزاحمت‌هاي موتورسواران در حاشيه مدارسه دخترانه خبر داد و گفت: با توجه به آنکه حفظ آرامش رواني جامعه يکي از وظايف پليس است ما با هرگونه هنجارشکني و مزاحمت موتورسواران در حاشيه مدارس دخترانه برخورد خواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: تمامي کارکنان پليس راهور آمادگي آن را دارند تا همزمان با زنگ آغاز سال تحصيلي جديد با حضور در مدارس، روز اول مهر را در کنار دانش‌آموزان باشند.

سرهنگ طلايي در خاتمه از همه رانندگان سرويس مدارس خواست با رعايت و احترام به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي الگوي مناسبي براي دانش آموزان باشند و از حمل مسافر بيش از ظرفيت مجاز ، نبستن كمربند ايمني ، صحبت كردن با تلفن همراه و ساير تخلفاتي كه زمينه بد آموزي براي دانش آموزان را دارد خودداري نمايند .


ديدار چهره به چهره فرمانده انتظامي استان همدان با شهروندان در سامانه 197

فرمانده انتظامي استان همدان به همراه جمعي از معاونان ضمن حضور در دفتر نظارت همگاني به صورت حضوري و تلفني با مردم گفت و گو و به مشكلات آنان رسيدگي مي‌كند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، در راستاي پاسخگويي به نظرات، انتقادات، ديدگاه‌ها و مشكلات مردمي در خصوص عملكرد پليس روز دوشنبه 30 شهريور ماه، فرمانده انتظامي استان همدان به همراه رييس پليسراهور، فرماندهي انتظامي شهرستان همدان، معاونت وظيفه عمومي و معاونت نيروي انساني انتظامي استان در دفتر نظارت همگاني 197 حضور به هم مي‌رسانند.

گفتني است، اين جلسه از ساعت 10 صبح در محل دفتر نظارت همگاني واقع در خيابان شريعتي - چهار راه كبابيان - پلاك 56 برگزار مي شود و تا ساعت 12 ظهر همان روز ادامه دارد.

يادآوري مي شود، شهروندان مي‌توانند با مراجعه حضوري به آدرس فوق و تماس تلفني با شماره تلفن 197 مشكلات خود را با مسئولان مربوطه در ميان گذاشته و پاسخ لازم را دريافت كنند.


اجراي طرح دستگيري قاچاقچيان خرد مواد مخدر در سطح شهر همدان

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در اجراي طرح برخورد با قاچاقچيان خرد مواد مخدر موفق به کشف مقدار يک کيلو و 500 گرم مواد مخدر شدند .

سرهنگ "هادي قزوينه" رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بيان داشت: ماموران اين پليس طي هفته جاري با انجام کارهاي اطلاعاتي اقدام به شناسائي خرده فروشان سطح شهر همدان نموده و طي 24 ساعت گذشته با انجام يک عمليات هماهنگ و استفاده از 10 تيم عملياتي و تاميني اقدام به اجراي طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر کردند.

وي افزود: در نتيجه اجراي طرح موصوف مقدار يک کيلو و 500 گرم انواع مواد مخدر کشف و در اين راستا تعداد 6 نفر قاچاقچي خرد دستگير شدند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر انتظامي استان همدان در خاتمه اذعان داشت: برخورد قاطع با خرده فروشان بعنوان پياده نظام قاچاقچيان و باند هاي سازمان يافته بعنوان يک اولويت ماموريتي اصلي در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که در اين راستا توفيقات قابل توجهي حاصل شده است.


توقيف 39 دستگاه وسيله نقليه متخلف در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از توقيف 39 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي طي 24 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رسول مرادي" گفت: اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با هدف پيشگيري از وقوع جرايم و ارتقاي احساس امنيت در بين شهروندان طي 24 ساعت گذشته در شهرستان همدان به اجرا درآمد.

وي افزود: در راستاي اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز شهر همدان، ماموران انتظامي2 نفر سارق، يک نفر خرده فروش مواد مخدر، 14 نفر معتاد ولگرد را دستگير کردند.

سرهنگ مرادي اذعان داشت: طي اين مدت پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز شهر همدان نيز در دستور کار قرار داشت که کشف 135 گرم انواع مواد مخدر و 380 حبه قرص مخدر متادون از جمله دستاوردهاي آن بود.

اين مقام انتظامي گفت: توقيف 7 دستگاه خودرو و 32 دستگاه موتورسيکلت متخلف حين تردد در شهر و انتقال آنها به پارکينگ از ديگر نتايج اين طرح يک روزه بود.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در پايان تصريح کرد: پليس همدان همچنان انجام طرح هاي مقطعي را با هدف گذاري هاي مشخص به صورت مستمر ادامه داده و در اين مسير به صورت مقتدرانه و قانوني با متخلفان و ناامن كنندگان جامعه برخورد خواهد كرد.


دستگيري سارق کنتورهاي برق ساختمان هاي نيمه کاره همدان

در عملياتي غافلگيرانه ماموران پليس آگاهي استان همدان يک نفر سارق حرفه اي را دستگير و 29 دستگاه کنتور برق خانگي سرقتي در بازرسي از مخفيگاه نامبرده کشف کردند.

 سرهنگ "رضا زارعي" رييس پليس آگاهي استان همدان در تشريح اين خبر گفت: در پي خبري مبني براينکه شخصي در امر سرقت تجهيزات برقي در سطح شهر همدان فعاليت مي کند، شناسايي و دستگيري وي به صورت ويژه در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات اوليه و اطمينان از صحت و سقم موضوع ضمن هماهنگي با مرجع قضايي منزل نامبرده را مورد بازرسي قرار دادند که در نتيجه بازرسي به عمل آمده تعداد 29دستگاه کنتور برق خانگي در مارک هاي مختلف کشف و متهم نيز طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: پس از انتقال متهم به اداره پليس، در بازجوئي هاي اوليه نامبرده به بزه انتسابي خود معترف شد و در ادامه رسيدگي به پرونده ضمن دعوت از نماينده حقوقي و کارشناس اداره برق شهرستان از اموال مکشوفه بازديد شد که مشخص شد اموال فوق از ساختمان هاي نيمه کاره به سرقت رفته است.

رييس پليس آگاهي استان همدان در خاتمه اذعان داشت: با توجه به نظريه کارشناسان اداره برق پرونده اي در اين راستا تشکيل و به همراه متهم مذکور به دادسرا ارسال شد که متهم از آنطريق با قرار موقت روانه زندان شد.


كشف تجهيزات قاچاق خودروهاي سنگين در ملاير

جانشين انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از كشف 11 دستگاه يخچال و 12 بلبرينگ قاچاق خودروهاي سنگين توسط پليس اين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "غلامرضا ابراهيمي" با اعلام اين خبر گفت : بر اساس تدابير راهبردي انتظامي استان همدان و ناجا جهت مقابله ي موثر و مستمر با پديده ي مخرب قاچاق طي دو مرحله اقدام اطلاعاتي ماموران نسبت به توقيف دو دستگاه خودروي حامل بار قاچاق در شهرستان ملاير اقدام شد.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در مرحله ي نخست از اين ماموريت ، ماموران يك دستگاه خودروي كاميونت را متوقف کردند كه در بازرسي از خودروي مذكور تعداد11دستگاه يخچال خارجي و30 دستگاه بخاري گازي خارجي فاقد هر گونه مجوز قانوني حمل كشف شد.

وي اظهار داشت: در مرحله ي دوم نيز يك دستگاه خودروي سواري پژو متوقف و در بازديد از اين خودرو تعداد 6 کارتن حاوي 12 عدد بلبرينگ خودروهاي سنگين ساخت کشور آلمان بدون مجوز قانوني حمل بار کشف شد.

جانشين انتظامي شهرستان ملاير با اشاره به اين که در دو عمليات فوق دو نفر دستگير شدند، گفت: اين روند با جديت در دستور كار قرار دارد و ضمن تشكيل پرونده ي قضائي مراتب تحت رسيدگي قانوني قرار دارد.


پايان کار سارقان موتورسيکلت در اسداباد

ماموران پليس شهرستان "اسداباد" همدان در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي اعضاي يک باند سرقت را پس از 20 فقره سرقت موتورسيکلت دستگير کردند.

سرهنگ "داود علي بخشي" فرمانده انتظامي شهرستان اسداباد در تشريح اين خبر گفت: طرح منطقه اي ارتقاء امنيت اجتماعي به منظور جلوگيري از جرم در سطح حوزه استحفاظي شهرستان اسداباد طي 24 ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.

وي افزود: در راستاي اجراي طرح مذکور چهار نفر از سارقان حرفه اي و سابقه دار در اين شهرستان شناسايي و دستگيري آنان در دستور کار پليس قرار گرفت.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: ماموران پس از شناسايي مخفيگاه سارقان، با هماهنگي به عمل آمده با مراجع قضايي، طي يک عمليات غافلگيرانه هر چهار نفر سارق مذکور را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان تعداد زيادي قطعات اوراق شده موتورسيکلت کشف شد که متهمان به همراه اموال مکشوفه به اداره پليس منتقل شدند.

سرهنگ علي بخشي در ادامه گفت: متهمان در بازجويي هاي فني پليس به سرقت تعداد 20 دستگاه موتورسيکلت در سطح شهر اسداباد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسداباد اذعان داشت: دستگيري دو نفر از سارقان سابقه دار باغات در حين سرقت، يک نفر خرده فروش مواد مخدر، سه نفر مجلوب فراري و همچنين کشف مقاديري مواد مخدر از نوع شيشه و هروئين و توقيف 6 دستگاه موتور سيکلت و 2 دستگاه خودرو متخلف از ديگر دستاوردهاي اين طرح 24 ساعته بود.

سرهنگ علي بخشي در خاتمه هدف از اجراي اين طرح را افزايش احساس امنيت دربين شهروندان عنوان کرد و گفت: شهروندان اطلاعات و گزارش هاي خود را درخصوص مشکلات امنيتي از طريق شماره تلفن 110 به پليس گزارش نمايند.


عکس العمل به موقع پليس سارق حرفه اي منزل را غافلگير کرد

فرمانده انتظامي شهرستان "تويسرکان" همدان از دستگيري يك نفر سارق حرفه اي منزل در حين سرقت، پس از تعقيب و گريز سارقان خبر داد.

سرهنگ "محمد معصومي"، در تشريح اين خبر عنوان داشت : شب گذشته عوامل گشت موتوري کلانتري 11 اين شهرستان در يکي از محله هاي حوزه استحفاظي خود در حين گشت زني 2 نفر افراد مشکوک در بالاي پشت بام يکي از ساختمان هاي آن محله را مشاهده کردند و جهت بررسي موضوع اقدام کردند.

وي افزود: با بررسي موضوع مشخص شد ساکنان منزل در خانه حضور ندارند که بلافاصله عوامل گشت جهت دستگيري سارقان مذکور اقدام کردند که سارقان با مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند اما ماموران با اقدام به موقع موفق شدند يکي از آنان را دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان گفت: سارق پس از دستگيري به کلانتري منتقل و تحت بازجويي فني قرار گرفت که طي آن ضمن معرفي خود به بزه ارتکابي با همدستي دو نفر ديگر از سارقان اعتراف کرد.

سرهنگ معصومي بيان داشت: با اعترافات سارق دستگير شده دو نفر همدست وي نيز شناسايي و پرونده جهت تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي انتقال و اقدامات و هماهنگي هاي لازم جهت دستگيري دو سارق ديگر در دستور کار پليس قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان در خاتمه گفت: با توجه به اينکه اکثر سرقت ها از سهل انگاري و عدم توجه به توصيه هاي پليسي اتفاق مي افتد از شهروندان خواست تا با جدي گرفتن هشدارهاي پليسي و توجه به نکات ايمني در حين ترک منزل خود ضمن اطمينان از عدم نفوذ ناپذيري به داخل منزل حتما توصيه هاي پليسي را مد نظر قرار دهند و سارقان را ناکام بگذارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار