فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اعزام 30 هزار زائر از همدان به مناطق عملیاتی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 22 September 2015
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اعزام 30 هزار زائر از همدان به مناطق عملیاتی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس؛ سردار غلامعلی ابوحمزه شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امیدواریم در سال «دولت و ملت با همدلی و همراهی» در اعزام راهیان نور توفیق بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: در بحث تهاجم فرهنگی، دشمنان اسلام سه محور اصلی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: اقدامات دشمنان برای نفوذ بر ملت‌ها در درجه اول تغییر در باورها و اعتقاد جامعه، در درجه بعدی تغییر در الگوها و در درجه سوم تغییر در رفتارها را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه همدان اردوهای راهیان نور را بهترین عامل فرهنگی در برابر دسیسه‌های دشمن برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته حدود 30 هزار نفر از استان همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و امسال نیز بیش از این میزان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید برای همه اقدامات پیوست فرهنگی داشت، گفت: یکی از برنامه‌هایی که توانسته بر جوانان و نوجوانان ما تأثیر فرهنگی مطلوبی بر جا بگذارد کاروان راهیان نور بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز در این نشست کاروان راهیان نور را سرمایه جاودان ایران اسلامی خواند و اظهار کرد: نخستین کاروان راهیان نور از استان همدان در سال 72 اعزام شد که متشکل از یک دستگاه اتوبوس و با نام دانش‌آموز شهید احسان تقی‌پور بود.

روح‌الله عروجی افزود: امروز بیش از یک‌هزار دستگاه اتوبوس را از استان همدان عازم مزار شهدا در غرب و جنوب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هفت بار در مناطق جنگی حاضر شدند، تصریح کرد: در سال گذشته 29 هزار زائر را راهی جنوب و غرب کشور کردیم که از این تعداد 17 هزار دانش‌آموز بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مدت اجرای این برنامه در غرب سه روز و در جنوب دو روز است که در هفت استان برگزار می‌شود، ادامه داد: راهیان نور به یک فرهنگ تبدیل شده و در همه ایام سال زائر داریم.

وی با بیان اینکه از سال 89 تا 94، در کل کشور 22 میلیون نفر زائر به صورت خودجوش به مزار شهدا رفتند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 2 میلیون و 200 نفر دانش‌آموز بودند.

عروجی با بیان اینکه در سال جاری در استان هماهنگی‌های لازم برای اعزام کاروان‌های راهیان نور انجام شده است، گفت: بهترین و تأثیرگذارترین کار فرهنگی بر روی دانش‌آموزان کاروان راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه در 11 مهرماه اعزام را آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: در سال جاری برای منطقه غرب کشور 12 هزار و 300 نفر ظرفیت اعلام کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سپاه زیرساخت‌های لازم را برای استقرار زائران در مناطق عملیاتی اندیشیده است، افزود: نمایش رزمی که هر شب در مناطق عملیاتی اجرا می‌کنند که هزینه زیادی دارد.

وی تصریح کرد: 50 درصد هزینه‌ها توسط سپاه پاسداران تأمین می‌شود و باید 50 درصد باقیمانده از طریق ستاد عالی پشتیبانی راهیان نور و شورای آموزش و پرورش استان تأمین شود.

عروجی با بیان اینکه 11 مهرماه سال جاری نخستین اعزام با حضور 300 نفر انجام خواهد شد، در ادامه گفت: امکان استقرار یک‌هزار و 600 نفر در خرمشهر و اهواز وجود دارد که مقداری از تجهیز آن مانده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بخشی از قول‌های داده شده در بخش اجرا، در حدود 150 میلیون تومان تأمین نشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه همدان با بیان اینکه استان همدان در غرب کشور جزو برترین استان‌هاست به طوری که در سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار زائر به مناطق عملیاتی اعزام کردیم،‌ افزود: نیازمند کمک برای اعزام دانش‌آموزانی هستیم که امکان پرداخت هزینه‌ها را نداشته و خواهان حضور در کاروان راهیان نور هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار