مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در همدان ضعیف عمل کرده است، گفت: کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند.
کد خبر: ۹۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 21 September 2015
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در همدان ضعیف عمل کرده است، گفت: کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند.

به گزارش تسنیم؛ علیمردان طالبی  در دومین جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر استان همدان اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی در کل کشور و استان همدان بسیار ضعیف است و صندوق بیمه در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی نتوانسته انتظارات استان همدان را عملیاتی کند، افزود: این مسئله باید در سطح استان توسط دستگاه‌های مربوطه کارشناسی شود.

طالبی با اشاره به اینکه باید در زمینه بیمه محصولات کشاورزی کار کارشناسی و اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی خود ندارند چراکه در زمینه خسارت به درستی محاسبه نمی‌شود.

مدیر امور عشایر استان همدان بیان کرد: عشایر استان همدان دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند که از این تعداد هزار و ۶۱۰ خانوار خود رابیمه کرده‌اند که بیش از ۶۵ درصد خانوارهای عشایر استان همدان بیمه‌شده‌اند.

حمزه علی یزدانی تصریح کرد: امسال با وجود مشکلات فراوان در زمینه بیمه عشایر مواجه هستیم که یکی از مسائل پراکندگی عشایر است که کارگزاران بیمه را به مناطق قشلاقی اعزام کرده‌ایم.

مدیر امور عشایر استان همدان عنوان کرد: کارگذاران بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر باید اعتماد روستاییان و عشایر را جلب کنند تا بتوان آمار بیمه‌شدگان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان چارچوب کاری سازمان است، گفت: برنامه‌های ترویجی در زمینه بیمه روستاییان در حال انجام است و در حال حاضر ۳۰ کارگزار بیمه در تعاونی‌های مربوط به جهاد کشاورزی فعال هستند.

علیرضا رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار و ۹۳۸ نفر از روستاییان توسط تعاونی‌های سازمان جهاد کشاورزی بیمه شده‌اند، عنوان کرد: از امسال شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز در جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید روند خود را تغییر دهد، گفت: میزان بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه محصولات در حال کاهش بوده و در سال‌های قبل تعداد بالایی بیمه شده محصولات کشاورزی به سبب بروز مشکلات در محاسبه خسارات کاهش داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار