مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در پی انتشار فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استان، تاکنون ۲۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۹۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 25 June 2021
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در پی انتشار فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استان، تاکنون ۲۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش تابناک همدان، احمدرضا احسانی با بیان اینکه سی و سومین دوره جشنواره استان همدان آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان همدان برگزار خواهد شد.

وی از انتصاب «محمدجواد کبوادراهنگی» به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعداد‌های جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر استان، با تکیه بر گسترش اجرا‌های عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی و با موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد، افزود: بخش صحنه‌ای جشنواره به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و در بخش خیابانی نیز ۲ نمایش به‌صورت غیررقابتی و به انتخاب دبیرخانه جشنواره اجرا می‌شود که به پذیرفته شدگان در این بخش مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

احسانی افزود: نمایش‌هایی که در بازه زمانی آذر ۱۳۹۹ تا ۲۰ آبان ۱۴۰۰ تولید و اجرا شده و حداقل پنج اجرای ثبت شده در پورتال استانی سایت ایران تئاتر داشته باشند می‌توانند طبق فرم شماره یک (موجود در پورتال استانی همدان در سایت ایران تئاتر) متقاضی حضور در جشنواره باشند.

به گفته وی، نمایش‌های تولید شده یا در حال تولید هم که به علت شرایط کرونایی به صحنه نرفته‌اند نیازی به ارسال گواهی اجرای عمومی ندارند و می‌توانند با ارائه تعهد اجرا در شرایط مناسب، در جشنواره شرکت کنند.

احسانی، ۲۵ آبان ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و گفت: هر کارگردان می‌تواند با ارسال یک اثر نمایشی به صورت لوح فشرده در این جشنواره شرکت کند و در نهایت ۲ نمایش از این رویداد، به انتخاب هیات داوران به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ ۲۱ گروه نمایشی ثبت شده و شناسنامه دار در سطح استان فعالیت دارند و ۷۵ کارگردان هدایت تئاتر استان را به عهده دارند.

سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان از ۱۶ تا ۲۰ آذر به صورت مجازی برگزار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار