"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۹۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 19 September 2015

از حال بد محیط زیست همدان تا عکس‌ العمل تند استاندار

فارس- برگزاری همایش سازمان‌ های مردم‌ نهاد و فرهیختگان استان همدان حاشیه‌ هایی از جمله طرح موضوع خوب نبودن حال محیط زیست همدان تا عکس ‌العمل تند استاندار داشت.

سازمان ‌های مردم‌ نهاد و فرهیختگان استان همدان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار همدان و فعالان سمن‌ ها در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

همایش با ایراد سخنان نمایندگان سمن ‌های حامی محیط زیست در بخش ‌های مختلف از جمله نمایندگان هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، جوانان و جهاد کشاورزی و سایر فعالان آغاز شد که این جلسه حواشی جالبی داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این مراسم اظهار کرد: در بدو ورود رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست محمد ‌حسین جمشیدی و اردشیر محرابی ‌اختر دو شکارچی استان اسلحه‌ های خود را شکستند و جواز شکار خود را نیز به ابتکار تقدیم کردند.

*تعداد بالای سلاح شکاری در دست شهروندان تهدید است

محمد‌رضا محمدی ادامه داد امیدواریم این اقدام پسندیده به یک رویه تبدیل شود تا بتوانیم جلوی شکار را در استان بگیریم چرا که تعداد بالای سلاح شکاری در دست شهروندان تهدید محسوب می‌شود.

وی توجه به سمن‌ها و جلب مشارکت عمومی را از سوی محیط زیست مهم دانست و افزود: در استان توانستیم موفقیت‌هایی را در این زمینه با افزایش سواد زیست‌محیطی و مشارکت زیستمحیطی به دست بیاوریم که حاکمیت فرهنگی محیط زیست در کشور و جلب مشارکت عمومی را به دنبال دارد.

*آثار این سفر تا 600 سال باقیست

نماینده ورزشکاران حامی محیط زیست در آغاز سخنانش با در دست داشتن بشقاب‌ پذیرایی یک‌بار مصرف و بطری‌های آب از این حرکت در جلسه‌ای با وجود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انتقاد کرد و گفت: اثر این سفر با وجود مواد پلاستیکی تا 600 سال باقی خواهد بود.

عباس چشمه‌قصابانی خطاب به ابتکار اظهار کرد: الوندکوه؛ بستر اصلی آب همدان در حال نابودی است و ما انجام کار‌های زیربنایی را از شما خواستاریم.

وی با بیان اینکه همیشه محیط زیست در قانون‌گذاری‌ها چند قدم عقب‌تر از متخلفان است، افزود: باید تخریب‌ها در نطفه خفه شود که بیشتر تخریب‌ها از سوی نهاد‌های دولتی و نیمه‌دولتی است.

نماینده ورزشکاران حامی محیط زیست ادامه داد: در ارتفاعات ساخت‌و‌ساز می‌کنند و اگر چه‌ اکوتوریسم برای ما ایجاد شغل می‌کند اما به چه قیمت؟

*یک چهارم کمربند سبز همدان از بین رفته است

عضو هیئت نظارت بر تأسیس و عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بیان داشت: 303 تشکل مردم‌نهاد در هشت حوزه با 14 تشکل و 6 تشکل در حال ثبت در استان فعالیت می‌کنند که رتبه نخست را در کشور داریم.

شیرانی در ادامه تصریح کرد: یک چهارم کمربند سبز در استان نسبت به 10 سال گذشت از بین رفته و این در حالی است که حفظ محیط زیست به پیشگیری سطح یک کمک می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته افزایش آمار کودکان مبتلا به سرطان را در استان داشتیم که علت آن آلودگی‌های زیست‌محیطی است.

*حال محیط زیست همدان خوب نیست

مدیر‌ تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: حال محیط زیست همدان خوب نیست و ارتقای منطقه حفاظت شده الوند را از شما خواستاریم.

محمد سوزنچی افزود: محیط زیست برای همگان است و در این خصوص باید فراتر از ابعاد سیاسی و ملی عمل شود و از همگان نیز کمک بگیریم تا سرسبزی را به ایران بازگردانیم.

نماینده هنرمندان حامی محیط زیست اظهار کرد: سه مشکل عمده بی‌تفاوتی همشهریان، مدیران غیر‌ کاردان و سودجویان را در استان همدان داریم که ساخت‌و‌ساز‌های بی‌رویه و تخریب محیط زیست را شاهد هستیم.

*تخریب محیط زیست به بهانه توسعه گردشگری

امیر‌شهاب رضویان ساخت پنج هتل را در منطقه عباس‌آباد مطرح کرد و گفت: به عنوان توسعه گردشگری محیط زیست را نابود می‌کنند و با وجود معضل عمده نیروگاه در استان ساخت دو کارخانه فولاد را نیز در همان منطقه داریم که بسیار خطر‌آفرین است.

وی استقبال از رئیس جمهور را با استقبال در دولت قبل قیاس کرد و افزود: مردم که برای استقبال آمده بودند همان‌هایی هستند که برای استقبال پشت سر دولت قبل هم بودند.

استاندار خواستار ایراد سخنان با اطلاعات دقیق شد

البته گفته‌های رضویان مورد انتقاد تند استاندار قرار گرفت و استاندار خواستار ایراد سخنان با اطلاعات دقیق شد و نه اینکه مردم و به‌ویژه جوانان را دلسرد کنند.

در این همایش و در بین سخنرانی استاندار؛ اعتراض برخی فعالان سمن‌ها به بخشی از سخنان استاندار در خصوص محیط زیست قابل توجه بود.

گفتنی است در پایان این همایش دو اسلحه شکاری شکسته شده توسط شکارچیان در بدو ورود رئیس سازمان محیط زیست به استان به همراه تقدیر‌نامه توسط استاندار به خانم ابتکار اهدا شد.

در این همایش همچنین تأکید شد از دو شکارچی که این عمل شایسته را انجام دادند با لوح تقدیر و جوایزی قدردانی خواهد شد.


دروغی به نام «ارگانیک» در بازار مرغ همدان/«مرغ سبز» قد علم کرد

مهر - باوجودآنکه محصول ارگانیک به دلیل فرآیند پیچیده‌ در ایران امکان تولید ندارد عرضه مرغ‌ سبز باقیمتی متفاوت از مرغ‌های معمولی در بازارهمدان نمود یافته و فروشندگان ادعا می‌کنند مرغ آن‌ها ارگانیک است.

برای انسان تغذیه و انتخاب غذا بیش از هر موجود زنده ای حائز اهمیت است چراکه تغذیه صحیح پدیده رشد را برای انسان فراهم می کند و موجب سلامت جسم و روان می شود.

طبق آمار ارائه‌شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان همدان بیش از ۲۶ کیلوگرم و میانگین مصرف سرانه گوشت مرغ در جهان ۳۹ و نیم کیلوگرم است.

با توجه به اینکه امروزه گوشت مرغ یکی از مصارف غالب در تغذیه مردم شده باید که به این موضوع توجه بیشتری شود چراکه در تولید و پرورش مرغ گوشتی از آتنی بیوتیک برای مبارزه با بیماری‌های طیور استفاده می‌کنند.

کراپ‌شده - گوشت مرغ

استفاده از آنتی‌بیوتیک و داروهای شیمیایی در صنعت مرغداری نامناسب است و پسماند این داروها در بدن مرغ می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان‌ها به‌عنوان مصرف‌کنندگان این محصولات داشته باشد.

گوشتی بانام «مرغ سبز» و یا «مرغ ارگانیک» عرضه و ادعا می‌شود که در تولید و پرورش این مرغ‌ها از هیچ‌گونه آنتی‌بیوتیکی استفاده‌نشده است

اما در چند سال اخیر نامی جدید در برخی مرغ فروشی‌های شهر به گوش می‌خورد بطوری که گوشتی بانام «مرغ سبز» و یا «مرغ ارگانیک» عرضه و ادعا می‌شود که در تولید و پرورش این مرغ‌ها از هیچ‌گونه آنتی‌بیوتیکی استفاده‌نشده است.

همین امر سبب شده تا متأسفانه عده‌ای با سو استفاده از نام‌های مرغ سبز یا مرغ ارگانیک اقدام به فروش گوشت مرغ باقیمت بالاتری ‌کنند که این مسئله خود آسیب به شمار می‌رود و مردم نیز بابی اطلاعی از موضوع نسبت به خرید گوشت مرغ اقدام می‌کنند به این امید که گوشت سالم‌تری خریداری کرده‌اند.

کارشناس امور دام و طیور جهادکشاورزی همدان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه در ایران مرغی به نام مرغ ارگانیک تولید نمی‌شود، اظهار داشت: مرغ ارگانیک به مرغی گفته می‌شود که دانه و آبی که می‌خورد، ارگانیک باشد به این معنا که از هیچ نوع ماده غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی‌های مختلف برای تغذیه و پرورش آن استفاده نشود.

هم‌اکنون مرغداری‌های ایران به توانایی تولید مرغ‌های ارگانیک نرسیده‌اند

کمال سعادتی بابیان اینکه مرغ ارگانیک نباید هیچ‌گونه دارویی ازجمله انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را در طول دوران رشد آن دریافت کرده باشد اما هم‌اکنون مرغداری‌های ایران به توانایی تولید مرغ‌های ارگانیک نرسیده‌اند، عنوان کرد: مرغ سبز نیز همان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است یعنی به آن انواع داروهای آنتی‌بیوتیک داده نشده است.

گوشت مرغ

وی با عنوان اینکه مرغ‌های سبز هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: این مرغ‌ها در طول دوره پرورش سه بار به‌وسیله دامپزشکی آزمایش می‌شوند و اگر نتایج آزمایش‌ها نشان دهد در هر سه نوبت بدن مرغ‌ها فاقد داروهای نامبرده باشد مجوز عرضه به‌عنوان مرغ سبز را ارائه می‌کند.

کارشناس امور دام و طیور ادامه داد: اگر وجود هرگونه آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضدکوکسی دیوز در بدن این مرغ‌ها ثابت شود دیگر نشان مرغ سبز برای فروش به آن‌ها داده نمی‌شود.

سعادتی با تأکید بر اینکه دوره پرورش مرغ در کشور ۴۵ روز است، اظهار داشت: مرغ سبز باید حداقل در یک بازه زمانی ۴۵ روزه دوران رشد خود را بدون استفاده از هیچ‌گونه دارویی طی کرده باشد.

دوره زمانی استاندارد برای تولید مرغ سبز ۴۲ روزه است

وی بابیان اینکه دوره زمانی استاندارد برای تولید مرغ سبز ۴۲ روزه است، افزود: معمولاً در مرغداری‌های عادی طول دوره تا ۵۰ روز نیز می‌رسد و این در حالی است که آنچه بعد از ۴۲ روز به وزن مرغ تولیدی افزوده می‌شود چربی و مواد غیرقابل‌هضم و فاقد ارزش غذایی است.

کارشناس امور دام و طیور با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغ سبز و مرغ‌های عادی تقریباً برابر است، عنوان کرد: مصرف بی‌رویه‌ آنتی‌بیوتیك‌ها برای درمان بیماری‌های طیور و یا به‌عنوان محرك رشد به دلیل ایجاد مقاومت در باكتری‌ها در سالیان اخیر موردتوجه قرارگرفته است.

کمال سعادتی با تأکید بر اینکه متأسفانه فرهنگ مصرف مردم کشور این‌گونه است که مرغ‌های درشت را می‌پسندند و این موضوع باعث می‌شود طول دوره پرورش طولانی شود و میزان آنتی‌بیوتیک مصرفی نیز افزایش یابد، عنوان کرد: مرغ‌هایی که طولانی‌تر از این مدت پرورش می‌یابند و درشت‌تر می‌شوند احتمال وجود مقادیر بیشتر آنتی‌بیوتیک در گوشت آن‌ها زیاد است.

طبق قیمت‌های بازار قیمت مرغ سبز بیشتر از مرغ‌های معمولی است

وی با اشاره به اینکه طبق قیمت‌های بازار قیمت مرغ سبز بیشتر از مرغ‌های معمولی است، بیان کرد: این افزایش قیمت به دو دلیل است نخست اینکه به علت مدیریت پرورش این مرغ‌ها بسیار حساس و دقیق هستند و در ۴۵ روزی که قرار است پرورش پیدا کنند به‌هیچ‌وجه نباید بیمار شوند تا مرغداران مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک برای درمان باشند و دیگر اینکه به دلیل تولید و تقاضای کم‌مصرف این مرغ‌ها، قیمت آن‌ها بیشتر می‌شود.

گوشت مرغ

کارشناس امور دام و طیور بابیان اینکه مردم اطلاعات کمی در مورد مرغ سبز و مزیت‌های آن نسبت به سایر مرغ‌ها دارند، افزود: با افزایش سطح تحصیلات و همچنین رشد اقتصادی جامعه نقش سلامت و خصوصاً نقش غذای سالم بیش‌ازپیش اهمیت پیدا می‌کند درنتیجه تولید محصولات غذایی سالم تضمین کیفیت شده و شناسه دار باید در اولویت قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه مرغ بانام «مرغ سالم» تولید می‌شود اما چیزی به اسم مرغ ارگانیک وجود ندارد، اظهار داشت: برخی افراد برای سودجویی از اسامی مانند مرغ سبز و یا مرغ ارگانیک استفاده می‌کنند.

عده‌ای می‌گویند که مرغ بدون هورمون تولید یا به فروش می‌رسانند درحالی‌که در روند پرورش طیور از هیچ‌گونه هورمونی استفاده نمی‌شود

محمد نظر پور بابیان اینکه عده‌ای می‌گویند که مرغ بدون هورمون تولید یا به فروش می‌رسانند درحالی‌که در روند پرورش طیور از هیچ‌گونه هورمونی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: امکان استفاده از هورمون برای مرغ‌ها وجود ندارد چراکه هورمون باید تزریق شود و امکان تزریق هورمون برای تک‌تک مرغ‌ها وجود ندارد و اگر هم داشته باشد بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور و استان همدان از هیچ هورمونی برای پرورش مرغ استفاده نمی‌شود، ادامه داد: اگر در پرورش مرغ از هورمون استفاده شود هم به مرغدار و هم به مصرف‌کننده ضرر می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیک نیز برای مرغدار هیچ منعی وجود ندارد، بیان کرد: اگر مرغداری علاقه مند به استفاده از داروها زیر نظر دامپزشکی باشد ایرادی ندارد.

گوشت مرغ

نظرپور بابیان اینکه اکثر واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان همدان فعال هستند، عنوان کرد: ۵۰۴ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در استان همدان فعالیت دارد.

وی بابیان اینکه افزون بر یک‌میلیون مترمربع مساحت مرغداری‌های استان همدان است، افزود: کشور از مرغداری اشباع و بیش از نیاز کشور مرغداری ساخته‌شده است.

توان تولید ۷۰ هزار تن مرغ گوشتی در سال در استان همدان وجود دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه توان تولید ۷۰ هزار تن مرغ گوشتی در سال در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: سه و شش‌دهم درصد تولید مرغ گوشتی کشور در استان همدان انجام می‌شود و استان همدان رتبه دهم تولید را دارد.

نتیجه اینکه مصرف گوشت مرغ به‌عنوان یک کالای اساسی و مهم در سبد غذایی بسیاری از شهروندان ایرانی قرار دارد و ترویج فرهنگ مصرف مرغ سبز و تلاش برای آوردن این نوع مرغ روی سفره مردم می‌تواند گامی مهم در راستای تحقق سلامت افراد و ارتقا فرهنگ استفاده از غذای سالم در بین مردم باشد


استقرار پزشکی هسته‌ای در بیمارستان‌های همدان

همدان پیام - نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان اتمی ایران و استاندار همدان افتتاح شد.

این سی‌ودومین نمایشگاهی تخصصی است که در حوزه صنعت هسته‌ای در کشور برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به مدت 6 روز از تاریخ 25 تا 31 شهریورماه در سالن ورزشی شهید یونسی دانشگاه علوم پزشکی همدان با هماهنگی شورای همکاری علمی سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار خواهد شد.

هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردهای هسته‌ای است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی هسته‌ای در سال 87 در تهران برگزار شد و امسال نیز دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان برگزاری سی‌ودومین دوره آن است.

این نمایشگاه که در سه بخش با 23 غرفه به مدت 6 روز برگزار می‌شود، شامل بخشهایی چون چرخه سوخت تا تولید اورانیوم، معرفی تولید انرژی در نیروگاه بوشهر و نیز کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای است.

400 قلم دستاورد صنعت هسته‌ای در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده که 225 قلم آن مربوط به کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای و 175 قلم نیز مربوط به چرخه سوخت و نیروگاه تولید انرژی است. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 اعلام شده است.

در ادامه آیین افتتاح این نمایشگاه معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در سخنانی گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی، بیمارستان و مرکز تحقیقاتی فوق تخصصی سرطان در کشور با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته راه‌اندازی می‌شود.

حسین خلفی اظهار کرد: در بحث برنامه‌های سازمان انرژی اتمی چرخه سوخت هسته‌ای که نماد صنعتی شدن فناوری هسته‌ای کشور است قدم‌های اثربخشی در دوران فعالیت کل دولت‌ها برداشته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک سوم معادن و ذخایر کشور شناسایی شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه شناسایی ذخایر و معادن برای دو سوم کشور مدنظر قرار گرفته است. خلفی ابراز کرد: شناسایی ذخایر و معادن نیازمند بهره‌گیری از تکنولوژی بسیار بالایی است که اکنون در کشور به صورت کاملاً بومی و داخلی در حال انجام است تا به منابع و ذخایر بیشتری دسترسی پیدا کنیم. وی افزود: در بحث فرآوری اورانیوم گام‌های مؤثری برداشته شده ‌و ‌اورانیوم که مورد نیاز در صنعت و تولید سوخت هسته‌ای هستند در کارخانه اصفهان در حال تولید و بهره‌برداری است.

خلفی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در برنامه ششم توسعه به حوزه سلامت توجه ویژه دارد، اظهار کرد: در بحث پزشکی علاوه بر رادیوداروهای تشخیصی مورد نیاز، رادیوداروهای درمانی نیز تولید کرده‌ایم و اکنون به طور کامل رادیوداروها در داخل کشور تولید می‌شود.

900 تخت بیمارستانی به همدان اضافه میشود

استاندار همدان هم در این آيین از اضافه شدن 900 تخت بیمارستانی در 2 سال آینده در همدان خبر داد.

محمدناصر نیکبخت با پیشنهاد به تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا یا پورسینا، اظهار کرد: امروز ایران در زمینه علمی بر تارک منطقه و بسیاری از کشورها می‌درخشد. وی با بیان اینکه ایران به لحاظ کسب علم و دانش در بین 58 کشور اسلامی رتبه نخست را دارد و این یک افتخار بزرگی است، گفت: در بین 128 کشور اعضای غیرمتعهد، کشور ایران رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار همدان ادامه داد: در گذشته موانع بسیاری بر سر راه بود اما خوشبختانه امروز با تلاش دانشمندان هسته‌ای در زمینه غنی‌سازی آب سنگین پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. وی خاطرنشان کرد: امروز فعالیت در علم جدید به‌ویژه علم هسته‌ای کار آسانی نیست؛ زیرا زیادهخواهی‌های ابرقدرت‌های دنیا اجازه نمی‌دهد پیشرفت در این زمینه حاصل شود.

نیکبخت با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در علوم مختلف با تلاش اساتید، بیان کرد: اگر امروز دنیا در مقابل ایران پای مذاکره می‏نشیند به دلیل پشتوانه علمی کشور است.

وی افزود: کشور با پشتوانه علمی؛ همراهی مردم، هدایت مقام معظم رهبری و نیز تعامل سازنده علمی و عقلایی دولت به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

استاندار همدان با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای نتیجه تلاش 20 ساله عالمان و محققان کشور است، گفت: امیدواریم ارتباط بین علم و صنعت هسته‌ای بیشتر ایجاد شود و دانشجویان و مرتبطان رشته هسته‌ای از موفقیت‌های به‌دست آمده بهره‌مند شوند.

نیکبخت با اشاره به نیاز به توسعه اقتصادی کشور، گفت: هیچ توسعه اقتصادی در دنیا ایجاد نشده مگر موجبات توسعه علمی در آن محقق شده باشد.وی با تأکید بر اینکه علم باید تولید ثروت و توسعه کند، در ادامه برگزاری چنین همایشی را موید دستیابی اهداف مورد نظر دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در این مراسم گفت: استان همدان در حوزه پزشکی هسته‌ای آمادگی همکاری را دارد و بر این اساس باید در مراکز درمانی، تخصصی و فوق تخصصی همدان، رشته پزشکی هسته‌ای هسته‌ای بیشتر گسترش و استقرار یابد. به گفته حبیب‌ا... موسوی‌بهار ۱۶ رشته تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد که لازم است اساتید برای تربیت دستیاران پزشکی هسته‌ای اقدام کنند.


تحصیل 133 نفر دانش‌آمور اتباع خارجی در مدارس همدان

ایسنا - رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از تحصیل 133 نفر دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان خبر داد.

"حسین رجبی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دانش‌آموران در کنار سایر دانش‌آموزان همدانی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه این افراد در نقاط مختلف استان پخش بوده بنابراین به راحتی در کنار سایر دانش‌آموزان همدانی به تحصیل می‌پردازند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان به طور کامل با زبان فارسی آشنا بوده و مشکلی از نظر زبان ندارند.

رجبی خاطرنشان کرد: از این تعداد دانش‌آموز 55 نفر تبعه افغان، 73 نفر تبعه عراقی و یک نفر تبعه اروپا و از سایر قاره‌ها نیز چهار نفر در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهاجران اتباع خارجی هنگام اقامت باید ابتدا به استانداری مدارک ارائه دهند، گفت: در مرحله اول اتباع مدارک تحصیلی ارائه می‌دهند سپس آن دانش‌آموزان طی نامه به آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند و به این ترتیب به ادامه تحصیل می‌پردازند.


طبقات اداری برج سعیدیه همدان پلمب شد

تسنیم - تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در طبقات اداری و پارکینگ برج سعیدیه همدان سبب پلمب طبقات ۴ تا دهم این برج شد.

در برج سعیدیه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در طبقات اداری و پارکینگ انجام گرفته که براساس نظر کمیسیون ماده پنج رأی بر پلمب و برگشت به حالت اولیه داده شد.

طبقه منفی یک این برج که پارکینگ بوده به فروشگاه تبدیل شده و این امر سبب حذف پارکنیگ شد که البته مالک این برج با رایزنی‌های انجام داده نتوانست نظر کمیسیون را جلب کند و در نهایت رای کمیسیون ماده پنج پلمب و برگشت به حالت اولیه این برج را تایید کرد.

روز چهارشنبه به دنبال اعلام اخطاریه به صاحب برج تخلیه واحدهای طبقات ۴ تا دهم اعلام شد و در آخر امروز توسط اجرای احکام واحدهای طبقات ۴ تا دهم برج سعیدیه پلمب شد.

شهردار همدان نیز چند روز گذشته در این رابطه اظهار داشت: این برج در نقطه حساسی از شهر واقع شده و با توجه به اینکه تعریض این خیابان به سبب بالا بودن هزینه‌ها و پایین بودن توان مالی شهرداری هنوز انجام نشده است، مشکلاتی در زمینه ترافیک را ایجاد کرده است.

رسولی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص ورودی خیابان سعیدیه نیاز است تا برج تجاری سعیدیه نسبت به تامین پارکنیگ این برج اقدامات اساسی انجام دهد، عنوان کرد: این برج مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد که نیاز اصلی به پارکینک را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این برج سه طبقه واحدهای تجاری و ۹ تا ۱۰ طبقه واحدهای مسکونی دارد که به صورت غیرقانونی واحدهای مسکونی به اداری تبدیل شده که براساس حکم کمیسیون ماده پنج باید طبقات اداری این برج پلمپ شده و به حالت اولیه بازگردد.

شهردار همدان اعلام کرده بود: برج به طور کامل پلمب نمی‌شود بلکه تنها موارد تخلف از جمله تغییر کاربری واحدهای مسکونی به اداری و ایجاد فروشگاه در پارکنیگ پلمب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار