رئیس تعاون روستایی استان همدان از مبارزه با پوره سن در ۵۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد و گفت: طرح مبارزه با سن مادر نیز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده است.
کد خبر: ۹۶۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 06 June 2021
مجید مسلمی راد اظهار داشت: در راستای تامین امنیت غذایی کشور و حفظ محصولات استراتژیک گندم و جو با تلاش‌های شبانه روزی ۶۷ اکیپ در سراسر استان از اواخر اردیبهشت سال جاری تاکنون طرح مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز اجرا شده است. 

به گزارش تابناک همدان، وی گفت: عملیات مبارزه علیه پوره سن غلات در مزارع گندم و جو آبی و دیم با استفاده از ۹۰ دستگاه سمپاش توربولاینر و ۲۰۰ دستگاه سایر سمپاش انجام شد.

رئیس تعاون روستایی استان همدان خشکسالی و گرمای هوا را عامل اصلی ریزش زودهنگام پوره سن در این منطقه اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۵ درصد سمپاشی علیه پوره سن توسط شرکت‌های تعاونی تولید استان همدان انجام شده است.

مسلمی راد خاطرنشان کرد: سمپاشی پوره سن حداقل تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد و در این راستا سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته او ۶۵ درصد سطح زیر کشت گندم و جو آبی و ۳۵ درصد گندم و جو دیم در حوزه تعاونی‌های تولید استان همدان است.

امسال ۴۱۹ هکتار جو و ۴۸۰ هکتار گندم آبی و دیم در استان همدان کشت شده و پیش بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار