معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از شناسایی ۵۷ قانون و مقررات مخل در استان خبر داد و گفت: برخی از مقررات موجود در دستگاه‌های اجرایی مانع سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت کسب و کار است که شناسایی و حذف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 23 May 2021

«ظاهر پورمجاهد» روز یکشنبه در کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات زدایی استان همدان اظهار داشت: تعدادی از مقررات دست و پاگیر در استان همدان شناسایی و به هیات مقررات زدایی کشور ارسال شده که ۳۰ مورد از آن‌ها به نتیجه رسیده است.

به گزارش تابناک همدان، وی تاکید کرد: برخی از مقررات موجود برای سرمایه‌گذاران جدید و یا واحد‌های در حال فعالیت موانعی ایجاد کرده و روند اجرای پروژه‌ها را به تاخیر می‌اندازد که نیازمند بازنگری و اعمال تغییر دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از دستگاه‌های اجرایی خواست این قوانین و مقررات را شناسایی و به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند تا بتوانیم روند سرمایه‌گذاری و توسعه پروژه‌های اشتغالزا را شتاب بدهیم. 

پورمجاهد تسهیل و بهبود فضای کسب وکار را مهمترین هدف این کارگروه دانست و خاطرنشان کرد: به تازگی در این کارگروه مشکل برداشت خاک تعاونی سفالسازان شهر لالجین برداشته شد و موانع پیش روی کوره‌های آجرپزی شهرستان و چند مورد مشابه نیز برطرف شده است. 

وی تصریح کرد: حل و فصل مشکلات کانون‌های اشتغال و سرمایه گذاری مثل تعاونی سفال و کوره‌های آجرپزی از طریق حذف قوانین دست و پاگیر از اولویت‌های این کارگروه است. 

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان هر آنچه در کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و مقررات زدایی به تصویب می‌رسد باید اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه حق اعمال سلیقه و برخورد گزینشی ندارند. 

پورمجاهد به تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی اجرا می‌شود و بقیه دستگاه‌های مربوطه نیز در این فرایند همکاری و مشارکت دارند.

طبق این گزارش، افزون بر ۹۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان در سال جاری شناسایی شده و این فرصت‌ها در زمینه‌های گردشگری، صنایع تبدیلی، انرژی‌های پاک و فراوری معدن با هدف تسهیل و هدایت سرمایه گذاران در دست مطالعه و بررسی قرار دارد.
منبع: ایرنا
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار